TEACHING ORAL FOREIGN LANGUAGE SPEECH TO STUDENTS OF INSTITUTIONS OF PHYSICAL CULTURE
Abstract
This article examines the issues of teaching a foreign language to students of non-language institutions of higher education in the conditions of the contemporary competence paradigm. The principles of the foreign language training of bachelors are determined. The focus of the work is on such kinds of speech activity as speaking and listening. The authors analyze the interactive methods of teaching that promote the optimization of the educational process.
References
- Азимов Э. Г. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам). М.: ИКАР, 2009. 448 с.
- Гальскова Н. Д. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика. М.: Академия, 2006. 336 с.
- Пассов Е. И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению. М.: Рус. яз., 1989. 276 с.
- Примерная программа по дисциплине «Иностранный язык» для подготовки бакалавров (неязыковые вузы). М.: ИПК МГЛУ «Рема», 2011. 32 с.
- Сафонова С. И. Содержательные аспекты готовности к иноязычной коммуникации // Педагогическое образование в России. 2015. № 3. С. 78-82.
- Федеральный государственный образовательный стандарт высшего образования по направлению подготовки 49.03.01 «Физическая культура» [Электронный ресурс]. URL: http://fgosvo.ru/uploadfiles/fgosvob/49_03_01_Fisra.pdf (дата обращения: 15.04.2016).
- Шондина И. А. Реализация субъект-субъектного взаимодействия в образовательном процессе вуза как педагогическое условие формирования профессионально-коммуникативной направленности будущих юристов // European Social Science Journal (Европейский журнал социальных наук). 2015. № 1. Т. 1. С. 213-219.
Author information
About this article
Publication history
- Published: July 1, 2016.
Keywords
- устная иноязычная речь
- студенты неязыковых вузов
- компетенция
- интерактивные методы
- говорение
- аудирование
- oral foreign language speech
- students of non-language institutions of higher education
- competence
- interactive methods
- speaking
- listening
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC