• Original research article
  • August 1, 2016
  • Open access

MASS MEDIA TRENDS: NEW TECHNOLOGIES OF CORPORATE JOURNALISM IN LATVIA

Abstract

The article examines the influence of new technologies on journalistic text creation in the corporate Latvian mass media. The author describes the current state of modern convergent mass media in Latvia, shows that the customers use media-channels to promote their conceptions. The paper emphasizes the transformation aimed to introduce a marketing trend in the traditional journalism by publishing press releases which are essentially the customers’ advertising texts.

References

  1. Баранова Е. А. Конвергентная журналистика. М.: Юрайт, 2015. 268 с.
  2. Гайлиша Э. Алексей Кудрин назвал перспективными инновационные технологии [Электронный ресурс]. URL: http://www.rietumu.ru/press?OpenDocument&nid=1C0FF8828960FF43C2257FB8003FEF4D&sub=0 (дата обращения: 09.06.2016).
  3. Гайлиша Э. В Риге с успехом прошла конференция ReputationTime [Электронный ресурс]. URL: http://www.rietumu.ru/ press?OpenDocument&nid=7E143CBFB918CC3BC2257FB500485FD0&sub=0 (дата обращения: 09.06.2016).
  4. Гайлиша Э. В Риге состоялась ежегодная встреча студентов с капитанами латвийского бизнеса [Электронный ресурс]. URL: http://www.rietumu.ru/press?OpenDocument&nid=AA86000765A96A2CC2257F96003CE875&sub=0 (дата обращения: 09.06.2016).
  5. Дзялошинский И. М. Современное медиапространство России. М.: Аспект Пресс, 2015. 309 с.
  6. Корпоративная пресса. Руководство к действию: учебное пособие / под ред. А. А. Мирошниченко. М.: ИД Медилайн, 2011. 239 с.
  7. Global Media Report 2014 [Электронный ресурс]. URL: http://www.mckinsey.com/industries/media-and-entertainment/ our-insights/global-media-report-2014 (дата обращения: 02.05.2016).
  8. Ringgren Loven T. Corporate Journalism - LEGO [Электронный ресурс]. URL: http://pure.au.dk/portal-asb-student/ files/45239876/Thesis.pdf (дата обращения: 17.03.2016).

Author information

Anna Aleksandrovna Shnaider

Peoples’ Friendship University of Russia

About this article

Publication history

  • Published: August 1, 2016.

Keywords

  • социальные медиа
  • корпоративная журналистика
  • конвергентная журналистика
  • редакция
  • новые медиа
  • пресс-релиз
  • social media
  • corporate journalism
  • convergent journalism
  • editorial office
  • new media
  • press release

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)