EVALUATION AS IMPORTANT ASPECT OF EDUCATIONAL PROCESS IN MUSICAL EDUCATION
Abstract
The article considers the issues of students’ activity evaluation in musical performance. The evaluation, being the product of educational activity, is expressed in a mark. It is necessary to distinguish the notions of “evaluation” and “mark”. The problem of evaluation in music must be considered taking into account the specifics of musical creativity. It is determined by the pilot experimentation that the traditional forms of evaluation have a pronounced stressful character. There is a need to change the approach to pedagogical evaluation in performing classes.
References
- Гальперин П. Я., Запорожец А. В., Карпова С. Н. Актуальные проблемы возрастной психологии. М.: МГУ, 1978. С. 52-76.
- Джуринский А. Н. История образования и педагогической мысли. М.: Владос-пресс, 2004. 254 с.
- Нейгауз Г. Г. Об искусстве фортепьянной игры. М.: Гос. муз. изд-во, 1958. 196 с.
- Остапенко А. Может ли школьная оценка быть справедливой? // Народное образование. М.: Просвещение, 2006. № 1. С. 125-131.
- Педагогика: учеб. пособие для студентов пед. институтов / под ред. Ю. К. Бабанского, 2-е изд. М.: Просвещение, 1988. 479 с.
- Сизова Е. Р. Профессиональная компетентность специалиста-музыканта: структура, содержание, методы развития // Высшее образование сегодня. 2007. № 11. С. 36-39.
Author information
About this article
Publication history
- Published: August 1, 2016.
Keywords
- педагогическая оценка
- музыкальное исполнительство
- музыкальное образование
- оценивание
- восприятие оценки и отметки (балла)
- pedagogical evaluation
- musical performance
- musical education
- evaluation
- perception of evaluation and mark (point)
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC