• Original research article
  • October 1, 2016
  • Open access

AUDING SKILLS IMPROVING AS A KEY TO EFFECTIVE COMMUNICATION

Abstract

The article is devoted to the issues of improving auding skills among students-linguists of the primary stage of teaching a foreign language. The author suggests techniques contributing to the acquisition of these skills and the formation of a high level of communicative competence among students. Special attention is paid to strategies aimed at English speech comprehension.

References

  1. Границкая А. С. Научить думать и действовать. Адаптивная система обучения в школе: кн. для учителя. М.: Просвещение, 1991. 173 с.
  2. Даминова С. О. Методические требования к учебному пособию по развитию иноязычных умений в рецептивных и продуктивных видах речевой деятельности на основе аудиовизуализации // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2015. № 1 (43): в 2-х ч. Ч. 1. С. 47-53.
  3. Listening Skills. The 10 Principles of Listening [Электронный ресурс]. URL: http://www.skillsyouneed.com/ ips/listening-skills.html (дата обращения: 15.07.2016).
  4. Randall’s ESL Cyber Listening Lab [Электронный ресурс]. URL: http://www.esl-lab.com/index.htm (дата обращения: 15.07.2016).

Author information

Karina Yur'evna Vartanova

Pyatigorsk State University

About this article

Publication history

  • Published: October 1, 2016.

Keywords

  • навыки аудирования
  • эффективная коммуникация
  • коммуникативная компетенция
  • фонологическая компетенция
  • успешное обучение
  • «активное слушание»
  • auding skills
  • effective communication
  • communicative competence
  • phonological competence
  • successful teaching
  • “active listening”

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)