AUDING SKILLS IMPROVING AS A KEY TO EFFECTIVE COMMUNICATION
Abstract
The article is devoted to the issues of improving auding skills among students-linguists of the primary stage of teaching a foreign language. The author suggests techniques contributing to the acquisition of these skills and the formation of a high level of communicative competence among students. Special attention is paid to strategies aimed at English speech comprehension.
References
- Границкая А. С. Научить думать и действовать. Адаптивная система обучения в школе: кн. для учителя. М.: Просвещение, 1991. 173 с.
- Даминова С. О. Методические требования к учебному пособию по развитию иноязычных умений в рецептивных и продуктивных видах речевой деятельности на основе аудиовизуализации // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2015. № 1 (43): в 2-х ч. Ч. 1. С. 47-53.
- Listening Skills. The 10 Principles of Listening [Электронный ресурс]. URL: http://www.skillsyouneed.com/ ips/listening-skills.html (дата обращения: 15.07.2016).
- Randall’s ESL Cyber Listening Lab [Электронный ресурс]. URL: http://www.esl-lab.com/index.htm (дата обращения: 15.07.2016).
Author information
About this article
Publication history
- Published: October 1, 2016.
Keywords
- навыки аудирования
- эффективная коммуникация
- коммуникативная компетенция
- фонологическая компетенция
- успешное обучение
- «активное слушание»
- auding skills
- effective communication
- communicative competence
- phonological competence
- successful teaching
- “active listening”
Copyright
© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC