• Original research article
  • October 1, 2016
  • Open access

ON THE USE OF INTERACTIVE SOCIAL SERVICES AS AN ADDITIONAL MEANS OF AUTONOMOUS FOREIGN LANGUAGE STUDY

Abstract

The article focuses on the practical application of linguistic social services while developing foreign language skills in the receptive and productive types of speech activity. The authors analyze the educational content of Busuu.com social service for B1 and B2 levels of language competence, identify advantages and shortcomings while using this interactive tool of linguistic communication.

References

  1. Гулая Т. М., Романова С. А. Социальные сетевые сервисы в изучении иностранных языков // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 2 (32). Ч. 2. С. 64-67.
  2. Даитова П. И., Алигаджиева Н. У. Использование интерактивных методов обучения на занятиях по английскому языку // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2015. № 3 (45). Ч. 3. С. 50-52.
  3. Джух Е. Н. Об опыте использования Smart-технологий при изучении иностранных языков // Лингвокультурное образование в системе вузовской подготовки специалиста. 2016. Т. 1. № 1 (9). С. 379-383.
  4. Лебедева М. В., Печищева Л. А. Применение современных образовательных технологий в обучении иностранным языкам (на примере английского языка) // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2016. № 2. С. 120-125.

Author information

Tat'yana Mikhailovna Gulaya

Plekhanov Russian University of Economics

Svetlana Anatol'evna Romanova

Plekhanov Russian University of Economics

About this article

Publication history

  • Published: October 1, 2016.

Keywords

  • социальная сеть
  • иноязычный коммуникант
  • речевое общение
  • интернет-технологии
  • виртуальное образовательное сообщество
  • сетевые инструменты
  • речевая деятельность
  • social network
  • foreign communicant
  • verbal communication
  • Internet-technologies
  • virtual educational community
  • network tools
  • speech activity

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)