• Original research article
  • October 1, 2016
  • Open access

DIAGNOSTIC ANALYSIS OF TECHNICAL STUDENTS’ RESEARCH SKILLS AND RESEARCH POTENTIALS

Abstract

The article considers the integration of science and practice re-interpreting approaches to research activity, which presupposes research competence, students’ purposeful research activity. The author identifies research skills and criteria to evaluate technical students’ research potentials. The paper provides results of a diagnostic analysis of technical students’ research skills and research potentials.

References

  1. Андреев В. И. Диалектика воспитания и самовоспитания творческой личности: основы педагогики творчества. Казань: Изд-во Казан. ун-та, 1988. 236 с.
  2. Богоявленская Д. Б. Пути к творчеству. М.: Знание, 1981. 96 с.
  3. Ильясов Д. Ф., Сериков Г. Н. Принцип регулируемого эволюционирования в педагогике: монография. М.: ВЛАДОС, 2003. 336 с.
  4. Мясникова Т. В. Научная самостоятельная работа студентов электротехнического профиля как средство повышения уровня подготовки бакалавров // Педагогика высшей школы. 2016. № 2 (5). С. 43-45.
  5. Мясникова Т. В. Творческий потенциал студента и его развитие в условиях студенческого научного общества // Молодой ученый. 2014. № 18. С. 614-616.
  6. Черепанов В. С. Экспертные оценки в педагогических исследованиях. М.: Наука, 1986. 150 с.
  7. Яковлева Н. М. Формирование исследовательских умений у студентов педагогического вуза (на материале педагогики): дисс. … к. пед. н. Челябинск, 1977. 192 с.

Author information

Tat'yana Vyacheslavovna Myasnikova

I. N. Ulianov Chuvash State University

About this article

Publication history

  • Published: October 1, 2016.

Keywords

  • исследовательские умения студентов
  • активность студентов в исследовательской деятельности
  • студент технического профиля
  • экспертный метод
  • диагностический анализ
  • students’ research skills
  • students’ research potentials
  • technical student
  • expert method
  • diagnostic analysis

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)