• Original research article
  • October 1, 2016
  • Open access

SUCCESSION IN TEACHING FOREIGN LANGUAGES IN THE PROCESS OF CONTINUOUS PROFESSIONAL EDUCATION

Abstract

The article considers the issues of succession in teaching foreign languages in the process of continuous professional education. The paper describes the conditions and tasks of observing continuity and succession in the content of teaching a foreign language at a nonlinguistic institution of higher education that contribute to the optimization of educational process at all the levels of teaching.

References

  1. Байденко В. И. Компетентностный подход к проектированию государственных образовательных стандартов высшего профессионального образования (методологические и методические вопросы). М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2005. 114 с.
  2. Бушуева М. А. О формировании иноязычной коммуникативной компетенции студентов неязыкового вуза [Электронный ресурс]. URL: http://avkrasn.ru/article-996.html (дата обращения: 14.07.2016).
  3. Об образовании в Российской Федерации [Электронный ресурс]: Федеральный закон от 29.12.2012 г. № 273-ФЗ. URL: минобрнауки.рф/документы/2974 (дата обращения: 14.07.2016).
  4. Программа-минимум кандидатского экзамена по общенаучной дисциплине «Иностранный язык» [Электронный ресурс] / под общ. ред. И. И. Халеевой. URL: http://www.edu.ru/db/pke/Sb-2.htm (дата обращения: 14.07.2016).
  5. Федеральные государственные образовательные стандарты высшего образования [Электронный ресурс]. URL: http://fgosvo.ru (дата обращения: 14.07.2016).
  6. Хлыбова М. А. Концентрированное обучение иностранному языку в неязыковом вузе как средство формирования иноязычной коммуникативной компетенции: автореф. дисс. … к. пед. н. Н. Новгород, 2011. 22 с.
  7. Щербакова М. В. Педагогическое сопровождение формирования креативности студентов в условиях непрерывного образования в сфере дизайна: автореф. дисс. … к. пед. н. Н. Новгород, 2014. 24 с.

Author information

Marina Anatol'evna Khlybova

Perm State Agricultural Academy

About this article

Publication history

  • Published: October 1, 2016.

Keywords

  • преемственность
  • непрерывное образование
  • многоуровневое образование
  • бакалавриат
  • магистратура
  • аспирантура
  • неязыковой вуз
  • succession
  • continuous education
  • multi-level education
  • undergraduate studies
  • MA course
  • postgraduate study
  • nonlinguistic institution of higher education

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)