• Original research article
  • October 1, 2016
  • Open access

THE ROLE OF MULTIMEDIA INTERNET RESOURCES IN IMPROVEMENT OF FOREIGN LANGUAGE EDUCATIONAL PROCESS AND CRITERIA OF THEIR APPLICATION ASSESSMENT

Abstract

The article discusses the problem of application of multimedia resources in teaching a foreign language in order to improve an educational process. The experience of the Ural State University of Railway Transport has been analyzed. Its lecturers developed the criteria of selection and assessment of application of such resources which in their turn are suggested to students with the aim to determine the most efficient of them and further to exploit their potential to the highest extent to improve educational process.

References

  1. Акимова О. Б., Ветлугина Н. О. Возможности использования мультимедиа в образовательном процессе [Электронный ресурс] // Дискуссия. 2014. № 9 (50). URL: http://www.journal-discussion.ru/publication.php?id=1195 (дата обращения: 30.08.2016).
  2. Пономарев С. М., Пичугина Л. Н. Использование приложений платформы андроид в преподавании астрономии // Педагогика: традиции и инновации: мат-лы IV междунар. науч. конф. (г. Челябинск, декабрь 2013 г.). Челябинск: Два комсомольца, 2013. С. 221-222.
  3. Роберт И. В. Современные информационные технологии в образовании: дидактические проблемы; перспективы использования. М.: Школа-Пресс, 1994. 140 c.
  4. Соболева А. В. Использование мультимедийных технологий в обучении иностранным языкам // Педагогика: традиции и инновации: мат-лы IV междунар. науч. конф. (г. Челябинск, декабрь 2013 г.). Челябинск: Два комсомольца, 2013. C. 119-123.

Author information

Yuliya Aleksandrovna Moskvina

Ural State University of Railway Transport

About this article

Publication history

  • Published: October 1, 2016.

Keywords

  • интернет-ресурс
  • мультимедиа
  • иностранный язык
  • информатизация
  • критерии отбора
  • критерии оценки
  • Internet resource
  • multimedia
  • foreign language
  • informatization
  • selection criteria
  • assessment criteria

Copyright

© 2016 The Author(s)
© 2016 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)