E-LEARNING AS A WAY OF ORGANIZING INDEPENDENT STUDENTS’ WORK
Abstract
The article defines the topicality of application of Smart-technologies in the organization of an educational process in technical universities. The organization of independent students’ work, using e-learning environment Moodle for the course “Ergonomics and Anthropometry”, is examined. The basic elements of informational and methodological support of learning, used in teaching this discipline, are enumerated. The conclusions are made about the impact of Smart technologies on the efficiency of joint activity of a teacher and students.
References
- Агошкова А. Н. Проектирование как модель организации учебно-познавательной деятельности студентов // Экономика и социум. 2012. № 3. С. 6-14.
- Власова Е. З. Электронное обучение в современном вузе: проблемы, перспективы и опыт использования // Universum: Вестник Герценовского университета. 2014. № 1. С. 43-49.
- Джуринский А. Н. Развитие образования в современном мире: учеб. пособие для вузов по пед. спец. М.: ВЛАДОС, 2004. 240 с.
- Никитина Н. Н., Железнякова О. М., Петухов М. А. Основы профессионально-педагогической деятельности. М.: Мастерство, 2002. 288 с.
- Фех А. И., Исаева Е. С., Скачкова Л. А. Разработка творческого задания по дисциплине «Эргономика и антропометрия» для студентов, обучающихся по направлению «Дизайн» // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2016. № 7 (61): в 3-х ч. Ч. 1. С. 201-204.
- Alex B. Moodle 2 Administration. Second Edition. Birmingham: Packt Publishing, 2011. 420 p.
- https://moodle.org (дата обращения: 17.12.2016).
- https://ru.wikipedia.org/wiki/Moodle (дата обращения: 17.12.2016).
- William R. Moodle 2.0 E-Learning Course Development. Birmingham: Packt Publishing, 2011. 344 p.
Author information
About this article
Publication history
- Published: January 1, 2017.
Keywords
- дизайн
- эргономика
- преподавание
- электронное обучение
- Moodle
- design
- ergonomics
- teaching
- e-learning
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC