• Original research article
  • January 1, 2017
  • Open access

THE DESIGN OF EDUCATIONAL VARIANT IN MASTERING FOREIGN LANGUAGE FOR PROFESSIONAL PURPOSES

Abstract

The article is devoted to the problem of variant foreign language education in vocational high school. The requirements for the design of individual educational trajectory of learning a foreign language for professional purposes are discussed, and the algorithm of rational choice of the variant is proposed. The conditions for implementing such a choice are developed.

References

  1. Безукладников К. Э. Лингводидактические компетенции: методика формирования: монография. Пермь, 2011. 204 с.
  2. Гладкова О. Д., Коннова З. И. «Кейс-стади» при профессиональной иноязычной подготовке специалистов с позиции когнитивного моделирования в образовании // Известия Тульского государственного университета. Гуманитарные науки. 2013. № 3. Ч. 2. С. 44-53.
  3. Кассина Р. А. Инновационная среда образовательного учреждения как интегральное средство профессионального развития учителя: автореф. дисс. … к. пед. н. Н. Новгород, 2006. 24 с.
  4. Леушина И. В. Иностранный язык в системе подготовки специалистов технического профиля. Н. Новгород, 2006. 152 с.
  5. Леушина И. В. Иноязычная подготовка студентов в образовательном пространстве технического вуза: информационный, когнитивный, акмеологический аспекты. Н. Новгород, 2008. 123 с.
  6. Хлыбова М. А. Преемственность в преподавании иностранных языков в процессе непрерывного профессионального образования // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2016. № 10 (64). Ч. 1. С. 211-213.

Author information

Yuliya Yur’evna Timkina

Perm State Agricultural Academy

About this article

Publication history

  • Published: January 1, 2017.

Keywords

  • иноязычное образование
  • высшая школа
  • образовательный вариант
  • выбор
  • алгоритм
  • условия
  • foreign language education
  • higher school
  • educational variant
  • choice
  • algorithm
  • conditions

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)