TRAVELING IN V. SOROKIN’S NOVELISTICS (BY THE MATERIAL OF THE STORIES “NASTYA”, “AVARON”, “ASHES”)
Abstract
The article is devoted to studying cinematographic poetics of V. Sorokin’s stories. Having analyzed the stories “Nastya”, “Ashes”, “Avaron” the researcher identified writer’s key techniques of inter-visuality: clip-like text arrangement, the change of narrators, artistic game and traveling. In V. Sorokin’s stories traveling is a method to arrange text composition, to develop narration.
References
- Мартьянова И. А. Кинематограф русского текста. СПб.: Свое издательство, 2011. 240 с.
- Осьмухина О. Ю. Детектив 2000-х годов как полихудожественный текст: «Черный город» Б. Акунина // Пушкинские чтения - 2013: материалы XVIII Междунар. науч. конф. / под общей ред. В. Н. Скворцова. СПб.: ЛГУ им. А. С. Пушкина, 2013. С. 55-59.
- Осьмухина О. Ю. Специфика авторской стратегии Бориса Акунина: жанровый аспект // Евразийское Научное Объединение. 2016. Т. 2. № 3 (15). С. 143-146.
- Сорокин В. Г. Норма; Тридцатая любовь Марины; Голубое сало; День опричника; Сахарный Кремль. М.: АСТ, 2012. 1304 с.
- Сорокин В. Г. Пир. М.: Ад Маргинем, 2001. 476 с.
- Тревеллинг [Электронный ресурс]. URL: http://dic.academic.ru/dic.nsf/dic_fwords/36625/ТРЕВЕЛЛИНГ (дата обращения: 12.01.2017).
Author information
About this article
Publication history
- Published: February 1, 2017.
Keywords
- тревеллинг
- литературная кинематографичность
- монтаж
- рассказ
- Владимир Сорокин
- traveling
- literary cinematographicity
- editing
- story
- Vladimir Sorokin
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC