• Original research article
  • February 1, 2017
  • Open access

TRAVELING IN V. SOROKIN’S NOVELISTICS (BY THE MATERIAL OF THE STORIES “NASTYA”, “AVARON”, “ASHES”)

Abstract

The article is devoted to studying cinematographic poetics of V. Sorokin’s stories. Having analyzed the stories “Nastya”, “Ashes”, “Avaron” the researcher identified writer’s key techniques of inter-visuality: clip-like text arrangement, the change of narrators, artistic game and traveling. In V. Sorokin’s stories traveling is a method to arrange text composition, to develop narration.

References

  1. Мартьянова И. А. Кинематограф русского текста. СПб.: Свое издательство, 2011. 240 с.
  2. Осьмухина О. Ю. Детектив 2000-х годов как полихудожественный текст: «Черный город» Б. Акунина // Пушкинские чтения - 2013: материалы XVIII Междунар. науч. конф. / под общей ред. В. Н. Скворцова. СПб.: ЛГУ им. А. С. Пушкина, 2013. С. 55-59.
  3. Осьмухина О. Ю. Специфика авторской стратегии Бориса Акунина: жанровый аспект // Евразийское Научное Объединение. 2016. Т. 2. № 3 (15). С. 143-146.
  4. Сорокин В. Г. Норма; Тридцатая любовь Марины; Голубое сало; День опричника; Сахарный Кремль. М.: АСТ, 2012. 1304 с.
  5. Сорокин В. Г. Пир. М.: Ад Маргинем, 2001. 476 с.
  6. Тревеллинг [Электронный ресурс]. URL: http://dic.academic.ru/dic.nsf/dic_fwords/36625/ТРЕВЕЛЛИНГ (дата обращения: 12.01.2017).

Author information

Il'gam Ryasimovich Kuryaev

Ogarev Mordovia State University

About this article

Publication history

  • Published: February 1, 2017.

Keywords

  • тревеллинг
  • литературная кинематографичность
  • монтаж
  • рассказ
  • Владимир Сорокин
  • traveling
  • literary cinematographicity
  • editing
  • story
  • Vladimir Sorokin

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)