• Original research article
  • March 1, 2017
  • Open access

ADVERBS OF INCOMPLETENESS OF AN ACTION / FEATURE AS EVALUATIVE UNITS OF THE ENGLISH LANGUAGE

Abstract

The article examines the role of adverbs of incompleteness of an action / feature as evaluative tools. In this connection the paper analyzes the position of these units on rating scale considering the modality of the mentioned adverbs. Taking into account multi-aspectual semantic and evaluative nature of the adverbs of incompleteness of an action / feature and the importance of evaluative component in the process of cognition the authors consider the mentioned adverbs as linguistic de-intensifiers occupying the intermediate position on rating scale.

References

  1. Вольф Е. М. Функциональная семантика оценки. 4-е изд-е. М.: URSS: ЛИБРОКОМ, 2009. 280 с.
  2. Иванова И. П., Бурлакова В. В., Почепцов Г. Г. Теоретическая грамматика современного английского языка: учебник для ин-тов и фак. иностр. яз. М.: Высшая школа, 1981. 285 с.
  3. Николаева Т. М. Семантика акцентного выделения. М.: Наука, 1982. 104 с.
  4. Чекулай И. В. Функционально-деятельностный подход к изучению принципов оценочной категоризации в современном английском языке: монография. Белгород: Изд-во БелГУ, 2006. 234 с.
  5. British National Corpus (BNC) [Электронный ресурс]. URL: http://www.natcorp.ox.ac.uk (дата обращения: 09.12.2016).

Author information

Veronika Nikolaevna Kolodyazhnaya

Belgorod National Research University

Elena Igorevna Trubaeva

Belgorod National Research University

About this article

Publication history

  • Published: March 1, 2017.

Keywords

  • наречия
  • неполнота действия / признака
  • оценочные единицы языка
  • модальность
  • субъективность понятия нормы
  • положение на шкале оценок
  • adverbs
  • incompleteness of action / feature
  • evaluative units of language
  • modality
  • subjectivity of norm notion
  • position on rating scale

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)