ADVERBS OF INCOMPLETENESS OF AN ACTION / FEATURE AS EVALUATIVE UNITS OF THE ENGLISH LANGUAGE
Abstract
The article examines the role of adverbs of incompleteness of an action / feature as evaluative tools. In this connection the paper analyzes the position of these units on rating scale considering the modality of the mentioned adverbs. Taking into account multi-aspectual semantic and evaluative nature of the adverbs of incompleteness of an action / feature and the importance of evaluative component in the process of cognition the authors consider the mentioned adverbs as linguistic de-intensifiers occupying the intermediate position on rating scale.
References
- Вольф Е. М. Функциональная семантика оценки. 4-е изд-е. М.: URSS: ЛИБРОКОМ, 2009. 280 с.
- Иванова И. П., Бурлакова В. В., Почепцов Г. Г. Теоретическая грамматика современного английского языка: учебник для ин-тов и фак. иностр. яз. М.: Высшая школа, 1981. 285 с.
- Николаева Т. М. Семантика акцентного выделения. М.: Наука, 1982. 104 с.
- Чекулай И. В. Функционально-деятельностный подход к изучению принципов оценочной категоризации в современном английском языке: монография. Белгород: Изд-во БелГУ, 2006. 234 с.
- British National Corpus (BNC) [Электронный ресурс]. URL: http://www.natcorp.ox.ac.uk (дата обращения: 09.12.2016).
Author information
About this article
Publication history
- Published: March 1, 2017.
Keywords
- наречия
- неполнота действия / признака
- оценочные единицы языка
- модальность
- субъективность понятия нормы
- положение на шкале оценок
- adverbs
- incompleteness of action / feature
- evaluative units of language
- modality
- subjectivity of norm notion
- position on rating scale
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC