• Original research article
  • March 1, 2017
  • Open access

USING INTELLECTUAL TECHNOLOGIES OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING IN THE OPEN INFORMATIONAL EDUCATIONAL ENVIRONMENT

Abstract

The article analyzes the use of intellectual technologies in foreign language teaching. The authors present a brief survey of Web 1.0, Web 2.0 and Web 3.0 technologies paying special attention to mobile learning and Web 2.0 technology used in foreign language education. The paper evaluates the educational potential of mobile applications in foreign language education.

References

  1. Гулая Т. М. Инновационные технологии в преподавании и изучении английского языка // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2015. № 1 (43): в 2-х ч. Ч. 2. С. 72-75.
  2. Гулая Т. М., Романова С. А. Социальные сетевые сервисы в изучении иностранных языков // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 2 (32): в 2-х ч. Ч. 2. С. 64-67.
  3. Комлева Н. В., Тельнов Ю. Ф. Открытые образовательные ресурсы - необратимая реальность высшего образования // Открытое образование. 2008. № 6. С. 10-15.
  4. Лебедева М. В., Печищева Л. А. Применение современных образовательных технологий в обучении иностранным языкам (на примере английского языка) // Вестник Московского государственного областного университета. Серия «Педагогика». 2016. № 2. С. 120-125.

Author information

Tat'yana Mikhailovna Gulaya

Plekhanov Russian University of Economics, Moscow

Svetlana Anatol'evna Romanova

Plekhanov Russian University of Economics, Moscow

About this article

Publication history

  • Published: March 1, 2017.

Keywords

  • интеллектуальная технология
  • мобильное обучение
  • иностранный язык
  • мобильное приложение
  • открытая информационная образовательная среда
  • Интернет
  • intellectual technology
  • mobile learning
  • foreign language
  • mobile application
  • open informational educational environment
  • Internet

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)