• Original research article
  • March 1, 2017
  • Open access

ON TRAINING BACHELORS AND MASTERS OF DIRECTION “ADVERTISING AND PUBLIC RELATIONS” IN MOSCOW AVIATION INSTITUTE (MAI)

Abstract

The article describes the specificity of training bachelors and masters of the specialty “Advertising and public relations” in Moscow Aviation Institute. The authors refer to the main training issues, including: students’ mastering of not only practical, but also general qualitative knowledge; involvement in the educational process of theorists and leading practitioners in this educational area, that will allow training experts in this field more efficiently.

References

  1. Азарова Л. В., Почекаев Р. Ю. Тенденции развития PR-деятельности в России и новые подходы к подготовке специалистов в сфере коммуникации // Известия СПбГЭТУ «ЛЭТИ». № 1. 2008. С. 97-102.
  2. Алехина О. А., Уколова Л. Е. Практика и научно-исследовательская работа в обучении бакалавров по профилю подготовки «Реклама и связи с общественностью в аэрокосмической отрасли» и магистров по программе «Связи с общественностью в авиационной сфере» [Электронный ресурс] // Труды МАИ. 2014. № 72. URL: http://www.mai.ru/ science/trudy/published.php?ID=56502 (дата обращения: 31.01.2017).
  3. Емельянов С. М. Методологические, организационные и методические аспекты образования в сфере рекламы и связей с общественностью // Российская школа связей с общественностью: ежегодный альманах. 2014. Вып. 6. С. 184-192.
  4. Иванова Е. А. Методы изучения и преподавания PR в России и за рубежом // Проблемы и перспективы воспитания языковой культуры и формирование языковой личности молодого журналиста и филолога Евразийского пространства: труды международной научно-практической конференции. М.: РУДН, 2006. С. 97-104.
  5. Почекаев Р. Ю. История связей с общественностью. СПб.: Питер, 2007. 288 с.
  6. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 031600 Реклама и связи с общественностью [Электронный ресурс]. URL: http://www.sgu.ru/ sites/default/files/documents/2014/42.03.01_reklama_i_svyazi_s_obshchestvennostyu.doc (дата обращения: 29.01.2016).

Author information

Khurshud Nezhdat kyzy Kushvakha

Moscow Aviation Institute (National Research University)

Anna Vladimirovna Taranenko

Moscow Aviation Institute (National Research University)

About this article

Publication history

  • Published: March 1, 2017.

Keywords

  • связи с общественностью
  • реклама
  • преподавательский состав
  • государственный стандарт образования
  • Московский авиационный институт
  • public relations
  • advertising
  • teaching staff
  • state education standard
  • Moscow Aviation Institute

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)