• Original research article
  • May 1, 2017
  • Open access

FEATURES OF PERCEPTION OF CHINESE COMMERCIAL RADIO ADVERTISING

Abstract

The article examines the perceptual characteristics of the Chinese commercial advertising. The author studies informative-loaded areas of the advertising heard on the radio of China. Experimentally it is proved that the perception of radio advertising is influenced by such factors as the duration of the advertising text, as well as the duration of pauses.

References

  1. Внимание, говорит радио [Электронный ресурс]. URL: http://www.advlab.ru/articles/article314.htm (дата обращения: 10.03.2017).
  2. Гусева С. И. Восприятие спонтанной речи: информационный подход // Филологические науки. Научные доклады высшей школы. 2014. № 3. С. 11-21.
  3. Гусева С. И. Коммуникативная перспектива высказывания и реализация сегментных единиц: автореф. дисс. … д. филол. н. СПб., 2001. 37 с.
  4. Гусева С. И., Чжан Ц. Восприятие китайской коммерческой радиорекламы: вербально-семантический фильтр // Теоретическая и прикладная лингвистика. 2016. Вып. 2. № 1. С. 18-32.
  5. Распопова С. С. Автор мультимедийного текста // Вестник Челябинского государственного университета. Филология. Искусствоведение. 2012. Вып. 65. № 13. С. 100-102.
  6. Реполова А. С. Диалог в эфире региональной коммерческой радиостанции. Возможные направления исследований // Журналистика в 2004 году. Тезисы. М., 2004. С. 47-48.
  7. 赵琛:《中国广告史》,高等教育出版社 2005 年版,共 265 页。 (Чжао Шэнь. История китайской рекламы. Пекин: Изд-во высшего образования, 2005. 265 с.)

Author information

Jianwen Zhang

Amur State University; Heihe University

About this article

Publication history

  • Published: May 1, 2017.

Keywords

  • восприятие
  • перцептивные характеристики
  • китайская коммерческая радиореклама
  • длительность паузы
  • информационная плотность текста
  • темп речи
  • perception
  • perceptual characteristics
  • Chinese commercial radio advertising
  • pause duration
  • information of text density
  • rate of speech

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)