• Original research article
  • May 1, 2017
  • Open access

THE DEVELOPMENT OF VARIOUS ASPECTS OF SPEECH OF PRESCHOOLERS THROUGH VERBAL MANIPULATION

Abstract

The article raises the question of the development of various aspects of preschoolers’ speech through verbal manipulation. The author substantiates the view that the use of verbal manipulation creates the most favorable conditions for the development of children’s speech. The verbal manipulation is most often represented in various types of games, because the game is the main activity of children of preschool age. The paper contributes to the development of ontological linguistics.

References

  1. Глухов В. П., Ковшиков В. А. Психолингвистика. Теория речевой деятельности. М.: АСТ; Астрель, 2007. 320 с.
  2. Семенова В. Г., Филиппова О. Н. Положительные эмоции как одна из составляющих речевого манипулирования в образовательном процессе // Социология образования. М., 2016. № 6. С. 64-70.
  3. Филиппова О. Н. Манипулирование в речи воспитателей детского сада // Актуальные процессы формирования науки в новых условиях: сборник статей Международной научно-практической конференции. М., 2016. С. 73-77.

Author information

Oksana Nikolaevna Filippova

Taganrog Institute named after A. P. Chekhov (Branch) of the Rostov State University of Economics

About this article

Publication history

  • Published: May 1, 2017.

Keywords

  • детская речь
  • речевое манипулирование
  • звуковая культура речи
  • словарь
  • грамматическая сторона речи
  • диалогическая речь
  • монологическая речь
  • children’s speech
  • verbal manipulation
  • sound culture of speech
  • vocabulary
  • grammatical aspect of speech
  • dialogical speech
  • monologue speech

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)