• Original research article
  • May 1, 2017
  • Open access

A FOREIGN LANGUAGE IN THE CROSS-CULTURAL COMMUNICATION AND THE NECESSITY TO INCLUDE TOPONYMS IN TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The article deals with the function of learning foreign languages in the era of modern globalization where cross-cultural communication plays an important role. The author grounds the necessity to include toponyms in the foreign language teaching, since toponyms are an inseparable part of the vocabulary of any natural language, its worldview and serve as an indicator of the cultural originality.

References

  1. Верещагин В. М., Костомаров В. Г. Язык и культура: лингвострановедение в преподавании русского языка как иностранного. М.: Русский язык, 1973. 246 с.
  2. Сепир Э. Язык, раса и культура // Сепир Э. Избранные труды по языкознанию и культурологии / пер. с англ. М.: Прогресс, 1993. С. 185-194.
  3. Тер-Минасова С. Язык и межкультурная коммуникация [Электронный ресурс]. URL: http://www.gumer.info/bibliotek_ Buks/Linguist/Ter/_Index.php (дата обращения: 18.01.2017).
  4. Томахин Г. Д. Топонимы как реалии языка и культуры // Вопросы языкознания. 1984. № 4. С. 84-90.
  5. Эффективное образование [Электронный ресурс]. URL: http://www.grandeducator.ru/gamivs-104-2.html (дата обращения: 19.01.2017).

Author information

Thi Tinh Trinh

The Pushkin State Russian Language Institute

About this article

Publication history

  • Published: May 1, 2017.

Keywords

  • культура
  • межкультурная коммуникация
  • топонимы
  • обучение иностранному языку
  • представитель культуры
  • culture
  • cross-cultural communication
  • toponyms
  • foreign language teaching
  • culture representative

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)