• Original research article
  • May 1, 2017
  • Open access

THE ORGANIZATION OF HOME READING OF E. M. REMARQUE’S NOVEL “ALL QUIET ON THE WESTERN FRONT” IN TEACHING THE GERMAN LANGUAGE TO FUTURE BACHELORS IN LINGUISTICS

Abstract

In the article the didactic potential of literary texts in teaching German as the first foreign language in a linguistic higher education establishment is analyzed. The process of organizing home reading of E. M. Remarque’s novel “All Quiet on the Western Front” is described. Various types of exercises that contribute to the development of linguistic and linguocultural competencies of students are proposed.

References

  1. Денисова Г. И. Hauslektüre im Deutschunterricht (nach dem Roman von E. M. Remarque «Im Westen nichts Neues»): учеб-метод. пособие. Саранск: Изд-во Мордовского ун-та, 2010. 48 с.
  2. Коваленко Н. А., Смирнова А. Ю. Домашнее чтение как важный компонент содержания обучения иностранным языкам в вузе // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2011. № 1. С. 91-96.
  3. Константинова Н. А. Домашнее чтение как одна из форм самостоятельной работы студентов при изучении иностранного языка // Вестник Кемеровского государственного университета. 2013. Т. 2. № 2 (54). С. 224-227.
  4. Третьякова И. В. Лингводидактический аспект иноязычного художественного текста // Состояние и перспективы лингвистического образования в современной России и за рубежом: материалы Международной научно-практической заочной конференции. Ульяновск: Изд-во Ульяновского гос. пед. ун-та, 2013. С. 71-75.
  5. Remarque E. M. Im Westen nichts Neues. М.: Юпитер-Интер, 2005. 128 с.

Author information

Galina Ivanovna Denisova

National Research Ogarev Mordovia State University, Saransk

Irina Anatol'evna Maskinskova

National Research Ogarev Mordovia State University, Saransk

About this article

Publication history

  • Published: May 1, 2017.

Keywords

  • обучение немецкому языку
  • домашнее чтение
  • художественный текст
  • упражнение
  • компетенция
  • the German language teaching
  • home reading
  • literary text
  • exercise
  • competence

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)