• Original research article
  • May 1, 2017
  • Open access

OVERCOMING STEREOTYPES OR LIVE LESSONS OF INTERCULTURAL COMMUNICATION

Abstract

The article highlights the problem of overcoming students’ stereotypes through independent reflection after acquaintance with the culture of the people in the country of the studied language. Observations of students who were trained at language courses in the UK are represented, and the changes that have occurred in their ideas about the country and the representatives of the English culture after direct staying there are described.

References

  1. Верещагин Е. М., Костомаров В. Г. Язык и культура: Лингвострановедение в преподавании русского языка как иностранного. 4-е изд., перераб. и доп. М.: Русский язык, 1990. 248 с.
  2. Гончарова В. А. Национальные социокультурные стереотипы в обучении иностранным языкам (языковой вуз, английский язык): опыт преодоления. Улан-Удэ: Изд-во Бурят. гос. ун-та, 2010. 164 с.
  3. Пассов Е. И., Кузовлева Н. Е. Урок иностранного языка. Ростов н/Д: Феникс; М.: Глосса-Пресс, 2010. 640 с.
  4. Тер-Минасова С. Г. Война и мир языков и культур. М.: Слово, 2008. 344 с.
  5. Тер-Минасова С. Г. Язык и межкультурная коммуникация: учеб. пособие. М.: Слово, 2000. 624 с.

Author information

Valentina Nikolaevna Kartashova

Yelets State University named after I. A. Bunin

About this article

Publication history

  • Published: May 1, 2017.

Keywords

  • стереотип
  • межкультурное общение
  • обучение иностранным языкам
  • нейтрализация
  • обобщение
  • stereotype
  • intercultural communication
  • studying foreign languages
  • neutralization
  • generalization

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)