OVERCOMING STEREOTYPES OR LIVE LESSONS OF INTERCULTURAL COMMUNICATION
Abstract
The article highlights the problem of overcoming students’ stereotypes through independent reflection after acquaintance with the culture of the people in the country of the studied language. Observations of students who were trained at language courses in the UK are represented, and the changes that have occurred in their ideas about the country and the representatives of the English culture after direct staying there are described.
References
- Верещагин Е. М., Костомаров В. Г. Язык и культура: Лингвострановедение в преподавании русского языка как иностранного. 4-е изд., перераб. и доп. М.: Русский язык, 1990. 248 с.
- Гончарова В. А. Национальные социокультурные стереотипы в обучении иностранным языкам (языковой вуз, английский язык): опыт преодоления. Улан-Удэ: Изд-во Бурят. гос. ун-та, 2010. 164 с.
- Пассов Е. И., Кузовлева Н. Е. Урок иностранного языка. Ростов н/Д: Феникс; М.: Глосса-Пресс, 2010. 640 с.
- Тер-Минасова С. Г. Война и мир языков и культур. М.: Слово, 2008. 344 с.
- Тер-Минасова С. Г. Язык и межкультурная коммуникация: учеб. пособие. М.: Слово, 2000. 624 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 1, 2017.
Keywords
- стереотип
- межкультурное общение
- обучение иностранным языкам
- нейтрализация
- обобщение
- stereotype
- intercultural communication
- studying foreign languages
- neutralization
- generalization
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC