• Original research article
  • May 1, 2017
  • Open access

THE COMPETENCE-BASED APPROACH TO TEACHING A FOREIGN LANGUAGE TO POSTGRADUATE STUDENTS OF A TECHNICAL HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT

Abstract

The main goal of postgraduate education is to achieve a high quality level of professional knowledge of a foreign language by a postgraduate student, which gives a future scientist an opportunity to carry out confidently his/her research activity within the framework of the world scientific community. The competence-based approach provides for the formation of a wide range of knowledge, skills and abilities enabling a post-graduate student of a technical higher education establishment to use a foreign language in practical scientific interests.

References

  1. Галецкая И. М., Кулик Е. Н. Современные проблемы обучения аспирантов иностранным языкам в техническом вузе [Электронный ресурс]. URL: http://www.mai.ru/upload/iblock/3aa/sovremennye-problemy-obucheniya-aspirantov-inostrannym-yazykam-v-tekhnicheskom-vuze.pdf (дата обращения: 11.03.2017).
  2. Колобаев В. К., Баева Т. А. Место и значение перевода в обучении аспирантов английскому языку [Электронный ресурс]. URL: http://euroasia-science.ru/farmacevticheskie-nauki/mesto-i-znachenie-perevoda-v-obuchenii-aspirantov-anglijskomu-yazyku/ (дата обращения: 11.03.2017).
  3. Ласковец М. А. Актуальные проблемы обучения аспирантов иностранному языку в неязыковом вузе [Электронный ресурс] // Современные проблемы науки и образования. 2014. № 4. URL: https://science-education.ru/ru/article/view?id=13998 (дата обращения: 17.03.2017).
  4. Плешивцева Е. Ю. Перевод научно-технических текстов: сложности работы с лексикой [Электронный ресурс] // Научный альманах. Новосибирск: НГАСУ (Сибстрин), 2016. № 3-4 (17). URL: http://ucom.ru/doc/na.2016.03.04.319.pdf (дата обращения: 11.03.2017).
  5. Самойлова Е. В., Назарова О. В., Корнилецкая Н. С. Актуальные проблемы и перспективы преподавания иностранного языка студентам неязыковых специальностей вузов в рамках интегрированного подхода // Интеграция образования. 2014. № 2. С. 117-123.

Author information

Galina Ivanovna Mikhailova

Novosibirsk State University of Architecture and Civil Engineering (SIBSTRIN)

About this article

Publication history

  • Published: May 1, 2017.

Keywords

  • обучение иностранному языку в аспирантуре
  • компетентностный подход
  • коммуникативно-ориентированное обучение
  • профессиональные компетенции
  • виды языковой деятельности
  • teaching foreign language in postgraduate study
  • competence-based approach
  • communicative-oriented teaching
  • professional competencies
  • types of language activity

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)