• Original research article
  • May 1, 2017
  • Open access

MASSIVE OPEN ONLINE COURSES IN THE HIGHER EDUCATION SYSTEM BY THE EXAMPLE OF SAMARA STATE TECHNICAL UNIVERSITY

Abstract

The article examines MOOC (massive open online courses) phenomenon. Special attention is paid to the fact that higher schools consider MOOC a promising trend. The problem of introducing MOOC into the higher education system is still debatable, though on-line courses are perceived as a means to broaden learning possibilities. On-line courses allow introducing the elements of open education into higher education system. The paper describes the peculiarities of working with MOOEC resources.

References

  1. Афанасьев А. Н., Егорова Т. М. MOOC в традиционном Российском образовании // Ученые записки Института социальных и гуманитарных знаний. 2014. № 1. С. 6-12.
  2. Конюшкин Э. А. Развитие Массовых открытых онлайн курсов в российском образовании // Качество. Инновации. Образование. 2014. № 6. С. 15-18.
  3. Моок и открытое образование: значение для высшего образования [Электронный ресурс] // Open education network. URL: https://open-education.net/services/mook-i-otkrytoe-obrazovanie-znachenie-dlya-vysshego-obrazovaniya/ (дата обращения: 05.04.2017).
  4. Уваров А. Ю. Зачем нам эти муки // Информатика и образование. 2015. № 9. С. 3-17.

Author information

Anna Alekseevna Hohlova

Samara State Technical University

About this article

Publication history

  • Published: May 1, 2017.

Keywords

  • МООК
  • электронное обучение
  • смешанное обучение
  • ФГОС
  • открытое образование
  • учебная платформа
  • интернет-ресурс
  • MOOC
  • electronic learning
  • mixed learning
  • Federal State Educational Standard
  • open education
  • educational platform
  • Internet-resource

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)