THE DIAGNOSIS AND ASSESSMENT OF THE QUALITY OF STUDENTS’ EDUCATIONAL ACHIEVEMENTS IN A PEDAGOGICAL HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT
Abstract
The article is devoted to the problem of studying the efficiency of diagnosing the quality of students’ educational achievements in a pedagogical higher education establishment with account of the requirements of modern Federal State Educational Standards of Higher Education. The authors analyze the advantages and disadvantages of traditional knowledge and competence-oriented methods for diagnosing students’ educational achievements, and propose the methodological recommendations for ensuring the efficiency of this process in order to improve the quality of pedagogical education.
References
- Бурканова О. П. Диагностика образовательных достижений студентов-бакалавров с использованием кейс-технологий // Наука, образование и инновации: сб. ст. Междунар. науч.-практ. конф.: в 3-х ч. 2016. Ч. 1. С. 41-43.
- Жаналиева М. А. Достоинства и недостатки инновационных методов оценивания знаний, умений и навыков студентов [Электронный ресурс]. URL: http://sociosphera.com/publication/conference/2013/169/dostoinstva_i_nedostatki_ innovacionnyh_metodov_ocenivaniya_znanij_umenij_i_navykov_studentov/ (дата обращения: 09.04.2017).
- Замкин П. В., Бурканова О. П. Проблема диагностики качества образовательных достижений студентов в системе высшего педагогического образования // Евсевьевские чтения. Серия «Педагогические науки и образование»: сборник научных трудов по материалам международной научно-практической конференции с элементами научной школы для молодых ученых: в 2-х ч. 2016. Ч. 1. С. 49-53.
Author information
About this article
Publication history
- Published: June 1, 2017.
Keywords
- ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ НАУКИ
- профессионально-педагогическая диагностика
- качество образования
- оценка
- образовательные достижения студентов
- компетентностный подход
- professional-pedagogical diagnosis
- quality of education
- assessment
- educational achievements of students
- competence-based approach
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC