• Original research article
  • June 1, 2017
  • Open access

THE DIAGNOSIS AND ASSESSMENT OF THE QUALITY OF STUDENTS’ EDUCATIONAL ACHIEVEMENTS IN A PEDAGOGICAL HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT

Abstract

The article is devoted to the problem of studying the efficiency of diagnosing the quality of students’ educational achievements in a pedagogical higher education establishment with account of the requirements of modern Federal State Educational Standards of Higher Education. The authors analyze the advantages and disadvantages of traditional knowledge and competence-oriented methods for diagnosing students’ educational achievements, and propose the methodological recommendations for ensuring the efficiency of this process in order to improve the quality of pedagogical education.

References

  1. Бурканова О. П. Диагностика образовательных достижений студентов-бакалавров с использованием кейс-технологий // Наука, образование и инновации: сб. ст. Междунар. науч.-практ. конф.: в 3-х ч. 2016. Ч. 1. С. 41-43.
  2. Жаналиева М. А. Достоинства и недостатки инновационных методов оценивания знаний, умений и навыков студентов [Электронный ресурс]. URL: http://sociosphera.com/publication/conference/2013/169/dostoinstva_i_nedostatki_ innovacionnyh_metodov_ocenivaniya_znanij_umenij_i_navykov_studentov/ (дата обращения: 09.04.2017).
  3. Замкин П. В., Бурканова О. П. Проблема диагностики качества образовательных достижений студентов в системе высшего педагогического образования // Евсевьевские чтения. Серия «Педагогические науки и образование»: сборник научных трудов по материалам международной научно-практической конференции с элементами научной школы для молодых ученых: в 2-х ч. 2016. Ч. 1. С. 49-53.

Author information

Oksana Petrovna Burkanova

Mordovian State Pedagogical Institute named after M. E. Evseviev

Oksana Evgen'evna Yankina

Mordovian State Pedagogical Institute named after M. E. Evseviev

About this article

Publication history

  • Published: June 1, 2017.

Keywords

  • ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ НАУКИ
  • профессионально-педагогическая диагностика
  • качество образования
  • оценка
  • образовательные достижения студентов
  • компетентностный подход
  • professional-pedagogical diagnosis
  • quality of education
  • assessment
  • educational achievements of students
  • competence-based approach

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)