THE FORMATION OF MORAL AND EMOTIONAL ATTITUDE OF SECONDARY SCHOOL PUPILS
Abstract
The article deals with the issue of the formation of the moral and emotional attitude of pupils in secondary school. The conception of the formation of spiritual and moral education of pupils on the basis of the realization of various pedagogical technologies and a personal example of a teacher with a moral culture is also considered. The notions of morals and morality are revealed. The author models the pedagogical situation at the level of the academic discipline “Foreign Language” within the framework of the readiness of pupils to implement the moral values in real life.
References
- Амонашвили Ш. А. Размышления о гуманной педагогике. М.: Издательский Дом Шалвы Амонашвили, 1995. 496 с.
- Белозерцев Е. П. Образование. Историко-культурный феномен. СПб.: Изд-во Р. Асланова «Юридический центр Пресс», 2004. 49 с.
- Белухин Д. А. Как возненавидеть себя, детей и педагогику: учебное пособие для студентов педагогических вузов. М.: Дашков и К, 2007. 128 с.
- Бондаревская Е. В. Теория и практика личностно-ориентированного образования. Ростов-на-Дону: Издательство Ростовского педагогического университета, 2000. 352 с.
- Гусейнов А. А. Этика: учебник. М.: Гардарика, 1998. 472 с.
- Дрожжина Н. Б. Анализ философских концепций нравственности [Электронный ресурс]. URL: https://superinf.ru/ view_helpstud.php?id=1058 (дата обращения: 18.04.2017).
- Караковский В. А. Стать человеком [Электронный ресурс]. URL: http://lib2.podelise.ru/docs/181/index-13339.html (дата обращения: 18.04.2017).
- Соловейчик С. Л. Педагогика для всех. М.: Детская литература, 2001. 365 с.
- Формирование гуманности у младших школьников как научно-педагогическая проблема [Электронный ресурс]. URL: http://www.eduriver.ru/dionum-33.html (дата обращения: 18.04.2017).
Author information
About this article
Publication history
- Published: June 1, 2017.
Keywords
- нравственность
- мораль
- общество
- воспитание
- культура
- morals
- morality
- society
- education
- culture
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC