SOCIO-ECONOMIC ASPECTS OF COMPULSORY STUDY OF THE SECOND FOREIGN LANGUAGE IN RUSSIA
Abstract
The article discusses the introduction of the second foreign language as a compulsory subject in Russian schools from a socio-economic point of view. This approach allows a new look at the innovation after weighing its advantages and disadvantages. According to the authors, the difficulties, lying in this plane, are the most severe constraints to the implementation of this educational innovation.
References
- Алексеев А. Н. Особенности внутрифирменных коммуникаций молодых специалистов на промышленных предприятиях России // Коммуникации в мультикультурном обществе: материалы I Международной научно-практической конференции. М.: Национальный исследовательский ядерный университет «МИФИ», 2016. С. 138-142.
- Волкова Е. Г. К вопросу о лингвистических аспектах межкультурной коммуникации // Человек и культура. 2015. № 1. С. 42-71.
- Гусев Д. А., Флеров О. В. К вопросу о межкультурной коммуникации в контексте экономики образования // Наука и школа. 2016. № 2. С. 30-39.
- Лемуткина М. Минобрнауки объяснило, как будут выбирать второй иностранный язык в школах [Электронный ресурс]. URL: http://www.mk.ru/social/2015/09/01/minobrnauki-obyasnilo-kak-budut-vybirat-vtoroy-inostrannyy-yazyk-v-shkolakh.html (дата обращения: 05.04.2017).
- Флеров О. В. Специфика иноязычного знания и её влияние на имидж лингвистического образования в современной России // Педагогика и просвещение. 2016. № 4. С. 425-435.
- Чернова О. Н. Педагогическая деятельность в контексте международной системы оценки качества образования // Человек и культура. 2015. № 2. С. 1-20.
Author information
About this article
Publication history
- Published: June 1, 2017.
Keywords
- второй иностранный язык
- кадровое обеспечение образования
- востребованность языка
- инструментальное знание
- экономический спад
- массовая школа
- the second foreign language
- staff assistance of education
- popularity of language
- instrumental knowledge
- economic recession
- public school
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC