• Original research article
  • June 1, 2017
  • Open access

CHOOSING LEXICAL UNITS FOR PROFESSIONAL FOREIGN LANGUAGE TEACHING

Abstract

The article considers the analysis and choice of lexical units of terminological nature the knowledge of which is required for more efficient acquisition of professional foreign language. The well-motivated choice of necessary lexical minimum promotes the formation of competences appropriate for a certain field of training, profile and presupposing future specialists’ readiness for cooperation in the international space at the professional level.

References

  1. Лейчик В. М. Терминоведение: предмет, методы, структура. 3-е изд. М.: Издательство ЛКИ, 2007. 256 с.
  2. Лешка О. К вопросу о структурализме (Две концепции грамматики в Пражском лингвистическом кружке) // Вопросы языкознания. 1953. № 5. С. 88-103.
  3. Халупо О. И. Взаимосвязь языка и культуры как основополагающий принцип формирования лингвокультурной компетенции // Вестник Ленинградского государственного университета им. А. С. Пушкина. 2012. Т. 1. № 1. С. 250-256.
  4. Халупо О. И. Критерии отбора базовых лингвокультурных единиц в контексте межкультурной коммуникации // Известия Южного федерального университета. Филологические науки. 2016. № 1. С. 111-119.
  5. Халупо О. И. Межкультурная компетенция: лингвокультурный аспект. Челябинск: Энциклопедия, 2014. 164 с.
  6. Халупо О. И. Формирование коммуникативной культуры у студентов технического вуза при изучении иностранных языков: автореф. дисс.. к. пед. н. Челябинск, 2002. 24 с.
  7. Шаклеин В. М. Русская лингводидактика: история и современность: учеб. пособие. М.: РУДН, 2008. 209 с.

Author information

Ol'ga Ivanovna Khalupo

South Ural State Agrarian University

About this article

Publication history

  • Published: June 1, 2017.

Keywords

  • профессиональный иностранный язык
  • лексическая единица терминологического характера
  • лексический минимум
  • обучающий материал
  • компетенция
  • professional foreign language
  • lexical unit of terminological nature
  • lexical minimum
  • teaching aid
  • competence

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)