FINAL QUALIFYING WORK AS PROJECTIVE MODEL OF INTERDISCIPLINARY DIMENSION OF HIGHER HUMANITARIAN EDUCATION
Abstract
The article explains the vocational and educational potential of an interdisciplinary approach to final qualifying work in the framework of humanitarian education. By the example of two bachelor theses (44.03.01 “Pedagogical education”) the authors formulate the principles of interdisciplinary design of graduate qualification works. The general conclusion about a brand new competence product of higher education on the basis of interdisciplinary character of graduate qualification works is postulated.
References
- Бокуть Е. Л., Серебрянцева О. Г. Метод проектов и межпредметные связи в вузе (на примере предметов «Иностранный язык» и «Психологическое сопровождение семьи») // Международный научно-исследовательский журнал. 2016. № 2 (44): в 4-х ч. Ч. 4. С. 107-111.
- Гальскова Н. Д. Современная методика обучения иностранным языкам: пособие для учителя. М., 2000. 165 с.
- Громыко Ю. В. Проблемы развития образования [Электронный ресурс]. URL: https://yandex.ru/video/search?filmId= 6120285097461263945&text=юрий%20громыко%20об%20обазовании (дата обращения: 04.02.2017).
- Федеральный государственный образовательный стандарт высшего образования. Уровень высшего образования бакалавриат. Направление подготовки 44.03.01 Педагогическое образование [Электронный ресурс]: утвержден приказом Министерства образования и науки Российской Федерации от 04 декабря 2015 г. № 1426. URL: http://fgosvo.ru/news/8/1583 (дата обращения: 15.03.2017).
Author information
About this article
Publication history
- Published: June 1, 2017.
Keywords
- образовательные программы
- междисциплинарная интеграция
- высшее гуманитарное образование
- компетентностная модель
- выпускная квалификационная работа
- educational programs
- interdisciplinary integration
- higher education in the Humanities
- competence model
- final qualifying work
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC