• Original research article
  • June 1, 2017
  • Open access

TOTAL DICTATION AMONG FOREIGN AUDIENCE: THE ERROR ANALYSIS

Abstract

The article is devoted to a dictation as one of the types of control of writing skills formation. The author analyzes errors made by foreign students and teachers who participated in the event “Total dictation”. The typology of errors is based on a known classification. The various options of graphic design of one and the same language unit are examined. The linguistic causes of articulatory and acoustic dysgraphia are identified and commented on.

References

  1. Азимов Э. Г., Щукин А. Н. Словарь методических терминов (теория и практика преподавания языков). СПб.: Златоуст, 1999. 472 с.
  2. Балыхина Т. М. Методика преподавания русского языка как неродного. М.: Изд-во РУДН, 2007. 185 с.
  3. Пассов Е. И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению. М.: Русский язык, 1989. 276 с.
  4. Тунгусова Г. И. Корректировочные стратегии в методической модели непрерывного совершенствования слухопроизносительных навыков. Иркутск: Изд-во Иркутского ун-та, 1999. 274 с.

Author information

Svetlana Grigor'evna Ryabova

Irkutsk State University

About this article

Publication history

  • Published: June 1, 2017.

Keywords

  • русский язык как иностранный
  • письменная речь
  • тотальный диктант
  • анализ ошибок
  • артикуляторно-акустическая дисграфия
  • произносительный навык
  • лексико-грамматический навык
  • Russian as foreign language
  • written language
  • total dictation
  • error analysis
  • articulatory and acoustic dysgraphia
  • pronunciation skill
  • lexico-grammatical skill

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)