• Original research article
  • June 1, 2017
  • Open access

DICTIONARY PREFERENCES OF STUDENTS STUDYING ENGLISH LANGUAGE

Abstract

The article summarizes the results of the author’s observations in the field of learning and use of the lexical material by students, studying English language. The conditions, affecting the choice of a synonym in the written texts of students, are determined. By the examples of several pairs or numbers of synonyms it is shown that the dictionary preferences of students are influenced by certain factors.

References

  1. Международная система уровней владения иностранным языком [Электронный ресурс]. URL: http://www.my-luni.ru/i_pic/6/language-center/mezdun-standart.doc (дата обращения: 22.05.2016).
  2. Овсянников В. В. Точка зрения переводчика: лекции по университетскому переводоведению. Запорожье: Просвiта, 2010. 448 с.
  3. Скребнев Ю. М. Основы стилистики английского языка. М.: Высшая школа, 1994. 240 с.
  4. Теренин А. В. Связанный текст как проблема обучения [Электронный ресурс] // Современные проблемы науки и образования. 2013. № 6. URL: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=11031 (дата обращения: 14.01.2016).
  5. Longman Dictionary of English Language and Culture. 2nd edn. Harlow, Essex: Longman, 1998. 1592 p.
  6. Terenin A. Clear Writing as a Problem of Russian Learners of English // Middle-East Journal of Scientific Research. 2013. Vol. 16/11. P. 1512-1519.

Author information

Aleksandr Vasil'evich Terenin

Elabuga Institute (Branch) of the Kazan (Volga Region) Federal University

About this article

Publication history

  • Published: June 1, 2017.

Keywords

  • синонимия
  • словоупотребление
  • активный словарь
  • частота использования
  • письменная речь
  • synonymy
  • word usage
  • active vocabulary
  • frequency of use
  • written speech

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)