• Original research article
  • August 1, 2017
  • Open access

ELECTRONIC TESTING AS A FORM OF ASSESSMENT AND TEACHING FOREIGN LANGUAGE AT MILITARY HIGHER SCHOOL

Abstract

The article examines the use of electronic textbook when evaluating the level of military students’ foreign language competences. Electronic testing provides systematic assessment of students’ knowledge on the basis of feedback principle. The advantages of electric testing are: the big data base of tests, the possibility to choose them, regular renewal and replenishment of tests, and self-control.

References

  1. Абрамова О. Ф. Особенности формирования банка тестовых заданий по специальным техническим дисциплинам для программной реализации системы адаптивного тестирования [Электронный ресурс] // Современная техника и технологии. 2013. № 11. URL: http://technology.snauka.ru/2013/11/2570 (дата обращения: 23.05.2017).
  2. Панюшкина О. А., Стрижова Е. В. Электронные учебники на занятиях иностранного языка // Личность, семья и общество: вопросы педагогики и психологии. 2014. № 44. С. 50-56.
  3. Сергиевская И. Л., Абубекеров Д. М., Авдонин Д. М. Использование электронных пособий для обучения пониманию иноязычного текста // Молодой ученый. 2016. № 21. С. 921-923.
  4. Силаев В. В., Хорват О. В. Электронный учебник как средство интенсификации и повышения качества обучения иностранным языкам в военном вузе [Электронный ресурс]. URL: http://www.scienceforum.ru/2016/1540/21647 (дата обращения: 23.05.2017).

Author information

Nina Vital'evna Levandrovskaya

Krasnodar Air Force Institute for Pilots named after A. K. Serov

Liliya Aleksandrovna Khamula

Krasnodar Air Force Institute for Pilots named after A. K. Serov

About this article

Publication history

  • Published: August 1, 2017.

Keywords

  • электронное тестирование
  • текущий контроль успеваемости
  • банк тестовых заданий
  • тесты учебных достижений
  • адаптивное тестирование
  • индивидуализация и дифференциация обучения
  • electronic testing
  • monitoring
  • database of tests
  • academic achievement tests
  • adaptive testing
  • individualization and differentiation of teaching

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)