DIAGNOSTIC FUNCTIONS OF TESTING WHEN TEACHING ENGLISH TO NON-LINGUISTIC STUDENTS
Abstract
The article provides a comparative analysis of English language tests used to monitor the adoption of lexical and grammatical units by non-linguistic students. Relying on the research findings the authors propose the most efficient test methods aimed to ensure the conscious foreign language acquisition.
References
- Боброва Н. Е. Инновационные методы преподавания иностранных языков // Интеграция образования. 2013. № 4. С. 125.
- Майоров А. Н. Теория и практика создания тестов для системы образования: как выбирать, создавать и использовать тесты для целей образования. М.: Интеллект-центр, 2001. 296 с.
- Мурнева М. И., Шестакова Н. А. Методологические особенности работы преподавателей английского языка на техническом факультете // Энергоэффективные и ресурсосберегающие технологии и системы: межвуз. сборник научных трудов. Саранск: Изд-во Морд. ун-та, 2016. С. 479-480.
- Шестакова Н. А., Мурнева М. И. Профессионально-ориентированный перевод как один из приемов формирования иноязычной компетенции // Перевод в меняющемся мире: материалы Международной научно-практической конференции. М.: Издательский центр «Азбуковник», 2015. С. 576-579.
Author information
About this article
Publication history
- Published: August 1, 2017.
Keywords
- тест
- студенты неязыковых специальностей
- методика
- иностранный язык
- контроль усвоения
- метод случайной выборки
- смешанные тесты
- test
- non-linguistic students
- methodology
- foreign language
- monitoring the adoption
- random sampling method
- combined tests
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC