• Original research article
  • August 1, 2017
  • Open access

DIAGNOSTIC FUNCTIONS OF TESTING WHEN TEACHING ENGLISH TO NON-LINGUISTIC STUDENTS

Abstract

The article provides a comparative analysis of English language tests used to monitor the adoption of lexical and grammatical units by non-linguistic students. Relying on the research findings the authors propose the most efficient test methods aimed to ensure the conscious foreign language acquisition.

References

  1. Боброва Н. Е. Инновационные методы преподавания иностранных языков // Интеграция образования. 2013. № 4. С. 125.
  2. Майоров А. Н. Теория и практика создания тестов для системы образования: как выбирать, создавать и использовать тесты для целей образования. М.: Интеллект-центр, 2001. 296 с.
  3. Мурнева М. И., Шестакова Н. А. Методологические особенности работы преподавателей английского языка на техническом факультете // Энергоэффективные и ресурсосберегающие технологии и системы: межвуз. сборник научных трудов. Саранск: Изд-во Морд. ун-та, 2016. С. 479-480.
  4. Шестакова Н. А., Мурнева М. И. Профессионально-ориентированный перевод как один из приемов формирования иноязычной компетенции // Перевод в меняющемся мире: материалы Международной научно-практической конференции. М.: Издательский центр «Азбуковник», 2015. С. 576-579.

Author information

Mariya Ivanovna Murneva

Ogarev Mordovia State University

Nadezhda Aleksandrovna Shestakova

Ogarev Mordovia State University

About this article

Publication history

  • Published: August 1, 2017.

Keywords

  • тест
  • студенты неязыковых специальностей
  • методика
  • иностранный язык
  • контроль усвоения
  • метод случайной выборки
  • смешанные тесты
  • test
  • non-linguistic students
  • methodology
  • foreign language
  • monitoring the adoption
  • random sampling method
  • combined tests

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)