The DEVELOPMENT OF students’ INDIVIDUALITY IN THE SYSTEM OF AESTHETIC EDUCATION
Abstract
The article deals with the conditions for the realization of the system-functional approach in the system of aesthetic education. The components of aesthetic culture of the individual are analyzed. The forms and methods of upbringing and education, as well as the criteria for aesthetically expressive educational environment, are analyzed. The barriers that prevent the development of aesthetic culture in the process of creative activity are revealed. The system for assessing the quality of aesthetic education is developed taking into account the goal of developing the individuality of students.
References
- Киященко Н. И. Сущность прекрасного. М.: Молодая гвардия, 1977. 303 с.
- Концепция Федеральной целевой программы развития образования на 2016-2020 г. [Электронный ресурс]. URL: http://government.ru/media/files/mlorxfXbbCk.pdf (дата обращения: 05.06.2017).
- Курьяков И. А., Шамис В. А., Шарипова Н. А. Деловая игра и целесообразность ее использования в современных условиях // Сибирский торгово-экономический журнал. 2014. № 1 (19). С. 61-67.
- Нагимова А. М. Социологический анализ качества жизни населения: региональный аспект. Казань: Казан. гос. ун-т, 2010. 306 c.
- Петрова Г. А. Воспитание эстетической культуры будущих педагогов в условиях университетского образования: учеб.-метод. пособие. Казань: Центр инновационных технологий, 2009. 152 с.
- Поселягина Л. В. Диагностическое исследование процесса развития эстетического образования российских школьников. Омск: Изд-во ОмГА, 2016. 160 с.
- Таланчук Н. М. Новая системно-синергетическая философия жизни и концепция развития России. Проект для обсуждения. Казань: ИССО РАО, 1996. 98 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: August 1, 2017.
Keywords
- система эстетического воспитания
- системно-функциональный подход
- индивидуальность обучающегося
- формы и методы воспитания и обучения
- критерии эстетически выразительной образовательной среды
- система оценки качества эстетического образования
- system of aesthetic education
- system-functional approach
- student’s individuality
- forms and methods of upbringing and education
- criteria for aesthetically expressive educational environment
- system for assessing quality of aesthetic education
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC