• Original research article
  • August 1, 2017
  • Open access

INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN TEACHING ENGLISH TO STUDENTS (AN ATTEMPT OF THE TUVAN STATE UNIVERSITY)

Abstract

The article describes the experience of using information and communication technologies in teaching English at the Tuvan State University. Special attention is paid to the use of PowerPoint presentation, course management system Moodle, Skype, Internet technology Kahoot. It is argued that they contribute to raising students’ motivation to learn English.

References

  1. Буренкова А. А., Буренкова С. В. Об использовании интернет-технологий в практике обучения иностранному языку // Lingua mobilis. 2013. № 5 (44). C. 170-173.
  2. Жуплей И. В. Инновационные педагогические технологии в вузе: проблематика и специфика // Обучение и воспитание: методики и практика. 2015. № 20. С. 25-30.
  3. Лучина О. Б. Лингводидактическая адаптация интернет-ресурсов к обучению английскому языку // Иностранные языки в школе. 2009. № 6. С. 12-17.
  4. Соян Р. А. Из опыта преподавания русского языка в американском университете // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2016. № 10 (64). Ч. 2. С. 205-208.
  5. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего образования. Уровень высшего образования. Бакалавриат. Направление подготовки 44.03.01 Педагогическое образование [Электронный ресурс]: Утвержден приказом Министерства образования и науки Российской Федерации от 4 декабря 2015 г. № 1426. 17 с. URL: http://fgosvo.ru/uploadfiles/fgosvob/440301.pdf (дата обращения: 02.06.2017).
  6. Bergmann J. The Flipped Classroom Explained [Электронный ресурс]. URL: http://jonbergmann.com/the-flipped-classroom-explained/ (дата обращения: 25.07.2016).
  7. Kirschner L. L. Combining skype with blogging: a chance to stop reinforcement of stereotypes in intercultural exchanges? [Электронный ресурс] // The EuroCALL Review. 2015. Vol. 23. № 1. P. 24-30. URL: http://www.eurocall-languages.org/ uploaded/EUROCALL_Review/No23_1.pdf (дата обращения: 02.06.2017).
  8. Koenraad T. Expert views on how language education may develop in the next 20 years and what CALL could contribute [Электронный ресурс] // The EuroCALL Review. 2014. Vol. 22. № 1. P. 59-68. URL: http://www.eurocall-languages. org/uploaded/EUROCALL_Review/No22_1.pdf (дата обращения: 02.06.2017).

Author information

Rossina Aleksandrovna Soyan

Tuvan State University

About this article

Publication history

  • Published: August 1, 2017.

Keywords

  • информационно-коммуникационные технологии
  • преподавание английского языка
  • презентация PowerPoint
  • система управления курсами Moodle
  • скайп
  • интернет-технология Kahoot
  • information and communication technologies
  • teaching English
  • PowerPoint presentation
  • course management system Moodle
  • Skype
  • Internet-technology Kahoot

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)