• Original research article
  • October 1, 2017
  • Open access

METHODS AND WAYS TO RAISE THE MOTIVATION FOR FOREIGN LANGUAGE LEARNING AMONG AGRARIAN STUDENTS

Abstract

The article examines new and traditional methods and ways of foreign language teaching in the context of raising agrarian students’ motivation to study it. The author analyzes the results of experimental research aimed to discover “strong” and “weak” students’ motives for foreign language learning at the Orel State Agrarian University in 2017.

References

  1. Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика: учеб. пособие. 4-е изд., стер. М.: Академия, 2007. 336 с.
  2. Лысенко Н. Е. Развитие приемов запоминания учебного материала при изучении русского и иностранных языков // Ученые записки Орловского государственного университета. Серия: Гуманитарные и социальные науки. 2011. № 6. С. 412-419.
  3. Мильруд Р. Языковая политика и преподавание английского языка [Электронный ресурс]. URL: http://iyazyki.prosv.ru/ 2014/08/linguistic-policy/#more-17723 (дата обращения: 10.07.2017).
  4. Михайлов Н. Н. Лингвострановедение Англии: учеб. пособие. М.: Академия, 2013. 208 с.
  5. Олейникова Е. А. Функции тестирования в обучении иностранному языку // Сборник статей международной научной конференции молодых учёных и специалистов, посвященной 120-летию академика Н. И. Вавилова / РГАУ - МСХА им. К. А. Тимирязева. М., 2007. С. 381-384.
  6. Chinnery G. M. Going to the MALL: Mobile Assisted Language Learning [Электронный ресурс] // Language Learning & Technology. 2006. Vol. 10. № 1. P. 9-16. URL: http://archive.li/YU9D#selection-42.0-110.4 (дата обращения: 10.05.2017).

Author information

Natal'ya Evgen'evna Lysenko

Orel State Agrarian University

About this article

Publication history

  • Published: October 1, 2017.

Keywords

  • мотивация
  • обучение иностранному языку
  • аграрный вуз
  • метод обучения
  • средство обучения
  • мобильная технология
  • анкета
  • motivation
  • foreign language teaching
  • agrarian higher education establishment
  • method of teaching
  • teaching aid
  • mobile technology
  • questionnaire

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)