• Original research article
  • October 1, 2017
  • Open access

REPRESENTATION OF LANGUAGE FUNCTIONAL ASPECTS IN EDUCATIONAL AIDS ON ORAL SPEECH DEVELOPMENT IN THE CONTEXT OF MULTILINGUAL TRAINING AT NON-LINGUISTIC INSTITUTIONS OF HIGHER EDUCATION

Abstract

The article is devoted to the problem of implementing the ideas of multilingual training in the development of educational aids on a foreign language of comparative nature for students of non-linguistic institutions of higher education, taking into account the knowledge of native and previously studied foreign languages. The role of the consideration of language functional aspects is shown. Examples are given from the educational aid on the German language, developed with the participation of the author of the article.

References

  1. Зимняя И. А. Психологические аспекты обучения говорению на иностранном языке. М.: Просвещение, 1985. 160 с.
  2. Кожевникова Е. В., Родионова Н. В. Роль родного языка в обучении иностранному. Перевод и метод параллельных текстов [Электронный ресурс]. URL: http://www.sgu.ru/sites/default/files/textdocsfiles/2013/07/15/i-09_kozhev.rodionova.pdf (дата обращения: 24.08.2017).
  3. Молчанова Л. В. Обучение второму иностранному языку в условиях формирования функционального многоязычия в языковом вузе: автореф. дисс. … к. пед. н. Рязань, 2009. 28 с.
  4. Рыбкина С. Н., Стихина И. А. Обучение устной речи на немецком языке как втором иностранном после английского по темам “Erste Kontakte / You and me”, “Wohnen / Somewhere to live”, “Essen und Trinken / Eating and drinking”: учеб. пособие / Ур. гос. ун-т путей сообщ. Екатеринбург, 2017. 108 с.
  5. Сусов И. П. Введение в теоретическое языкознание. М.: Восток - Запад, 2006. 382 с.

Author information

Svetlana Nikitovna Rybkina

Ural State University of Railway Transport

About this article

Publication history

  • Published: October 1, 2017.

Keywords

  • обучение иностранному языку
  • функциональные аспекты языка
  • мультилингвальное обучение
  • учебное пособие
  • коммуникация
  • развитие устной речи
  • неязыковой вуз
  • teaching foreign language
  • functional aspects of language
  • multilingual education
  • educational aid
  • communication
  • development of oral speech
  • non-linguistic institution of higher education

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)