• Original research article
  • October 1, 2017
  • Open access

DEVELOPMENT OF THE CULTURE OF SPEECH OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS IN THE CONDITIONS OF DIALECT

Abstract

The development of the culture of speech of secondary school students in the conditions of dialect is considered as a problem of the methodology of teaching the Buryat language. The importance of the development of the literary speech of students living in various regions of Buryatia, where there are dialectal features, is substantiated. The ways of improving the culture of speech of the Buryat schoolchildren in their native language are outlined.

References

  1. Выготский Л. С. Мышление и речь. М.: Лабиринт, 1996. 414 с.
  2. Головин Б. Н. Основы культуры речи. М.: Наука, 1988. 320 с.
  3. Капинос В. И., Сергеева Н. Н., Соловейчик М. С. Развитие речи: теория и практика обучения. 5-7 кл.: кн. для учителя. М.: Просвещение, 1991. 191 с.
  4. Купалова А. Ю. Русский язык - родной язык: упражнения для самостоятельной работы // Русский язык. 2007. № 17. С. 25-28.
  5. Лернер И. Я. Дидактические основы методов обучения. М.: Педагогика, 1981. 186 с.
  6. Раднаев Э. Р. Бурятское литературное произношение. Иркутск: Изд-во Иркутского гос. ун-та, 1987. 95 с.
  7. Скворцов Л. И. Теоретические основы культуры речи. М.: Наука, 1980. 352 с.

Author information

Bairma Bastuevna Lkhasaranova

Buryat State University

About this article

Publication history

  • Published: October 1, 2017.

Keywords

  • бурятский язык
  • культура речи
  • воспитание
  • литературный язык
  • диалект
  • говор
  • устная речь
  • Buryat language
  • culture of speech
  • upbringing
  • literary language
  • dialect
  • subdialect
  • oral speech

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)