• Original research article
  • November 1, 2017
  • Open access

COGNITIVE-DISCURSIVE CHARACTERISTICS OF ORGANIZATION MISSION

Abstract

In this paper the key features of corporate discourse are studied. The object of the research is the way of representing the organization value orientations in the space of the corporate site; the organization mission is seen as a cognitive-discursive phenomenon. The author conducts a definitional analysis of the headlines of official websites sections of organizations where the mission of the organization is published. In addition, key notions of the content-semantic aspect of this phenomenon are revealed.

References

  1. Колобова А. А. Социопрагматика корпоративного дискурса (на примере текстов корпоративных кодексов американских компаний): дисс. … к. филол. н. Владивосток, 2007. 211 с.
  2. Кубрякова Е. С. О понятии дискурса и дискурсивного анализа в современной лингвистике: обзор // Дискурс, речь, речевая деятельность. Функциональные и структурные аспекты: сборник обзоров. М.: ИНИОН РАН, 2000. С. 5-13.
  3. Потеряхина И. Н. Коммуникативные стратегии корпоративных сайтов сквозь призму лингвоэкологичности // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2015. № 3 (45): в 3-х ч. Ч. 1. С. 168-171.
  4. Ширяева Т. А., Денисламова Д. М. Миссия организации как объект лингвистического изучения (на материале английского языка) // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2014. № 7 (37): в 2-х ч. Ч. 2. С. 211-214.
  5. Bank of America [Электронный ресурс]. URL: https://www.bankofamerica.com/ (дата обращения: 26.03.2017).
  6. Business Dictionary [Электронный ресурс]. URL: http://www.businessdictionary.com/ (дата обращения: 26.03.2017).
  7. General Motors [Электронный ресурс]. URL: https://www.gm.com/ (дата обращения: 26.03.2017).
  8. IBM - United States [Электронный ресурс]. URL: https://www.ibm.com/ (дата обращения: 26.03.2017).
  9. Nestlé Global [Электронный ресурс]. URL: www.nestle.com/ (дата обращения: 26.03.2017).

Author information

Movsar Mantaevich Abdulkadyrov

Pyatigorsk State University

About this article

Publication history

  • Published: November 1, 2017.

Keywords

  • деловой дискурс
  • дискурсивный анализ
  • корпоративный дискурс
  • миссия организации
  • официальный сайт корпорации
  • business discourse
  • discourse analysis
  • corporate discourse
  • organization mission
  • official website of corporation

Copyright

© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)