OPEN DISCUSSION FACILITATION AT SECONDARY SCHOOL LESSONS
Abstract
The article is devoted to the problem of open discussion facilitation at secondary school lessons. Open discussion is considered as a form of group thinking. The authors tackle the problems of open discussion facilitation under school conditions, analyze the applied methods, describe the actions of a teacher-facilitator and propose an algorithm to conduct open discussion at the lesson.
References
- Кейнер С. Руководство фасилитатора: как привести группу к принятию совместного решения. М.: Изд-во Дмитрия Лазарева, 2017. 344 с.
- Миронов А. В. Как построить урок в соответствии с ФГОС. Волгоград: Учитель, 2015. 174 с.
- Мухина С. А. Нетрадиционные педагогические технологии в обучении. Ростов н/Д: Феникс, 2004. 384 с.
- Педагогическая фасилитация [Электронный ресурс]. URL: http://poisk-ru.ru/s53054t2.html (дата обращения: 14.08.2017).
- Федеральный государственный образовательный стандарт начального общего образования [Электронный ресурс]: утвержден приказом Минобрнауки России от 6 октября 2009 г. № 373; в ред. приказов от 26 ноября 2010 г. № 1241, от 22 сентября 2011 г. № 2357. URL: http://минобрнауки.рф/документы/922 (дата обращения: 14.08.2017).
- Чипсанова С. Г. Дифференцированно-групповая работа как форма организации профильного обучения старших школьников: автореф. дисс. … к. пед. н. Оренбург, 2007. 22 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 1, 2017.
Keywords
- фасилитация
- учитель-фасилитатор
- групповое мышление
- открытая дискуссия
- средняя школа
- метод
- facilitation
- teacher-facilitator
- group thinking
- open discussion
- secondary school
- method
Copyright
© 2017 The Author(s)
© 2017 Gramota Publishing, LLC