ON THE PROBLEM OF TEACHING ENGLISH TO MIXED-ABILITY LEARNERS OF ADVANCED TRAINING COURSES ON THE ADDITIONAL PROGRAM “ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES”
Abstract
The article discusses methodological issues of teaching English to mixed-ability learners (Level A1, Level A2 and Level B1) of advanced training course on the additional academic program. Correlation of theoretical and practical material introduced into educational process to promote language skills among mixed-level learners is represented as a classification which varies depending on the level of learners’ linguistic competence.
References
- Мурнева М. И. Участие преподавателей Института механики и энергетики в пилотировании проекта “Cambridge English for Academics” как один из примеров мотивации при изучении английского языка для академических целей // Энергоэффективные и ресурсосберегающие технологии и системы: межвуз. сб. науч. тр. Саранск, 2013. С. 476-480.
- Мурнева М. И., Шестакова Н. А. Диагностические функции тестовых методик при обучении английскому языку для студентов неязыковых специальностей // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2017. № 8 (74): в 2-х ч. Ч. 2. С. 199-202.
- Мурнева М. И., Шестакова Н. А. Методологические особенности работы преподавателей английского языка на техническом факультете // Энергоэффективные и ресурсосберегающие технологии и системы: межвуз. сб. науч. тр. Саранск: Изд-во Мордовского ун-та, 2016. С. 479-480.
Author information
About this article
Publication history
- Published: February 1, 2018.
Keywords
- английский язык для академических целей
- методика преподавания
- уровни языковой подготовки
- методический подход
- теория и практика обучения
- English for academic purposes
- methodology
- levels of linguistic competence
- methodological approach
- theory and practice of teaching
Copyright
© 2018 The Author(s)
© 2018 Gramota Publishing, LLC