• Original research article
  • February 1, 2018
  • Open access

ORGANIZATION OF STUDENTS’ INDEPENDENT WORK IN THE PROCESS OF TEACHING A FOREIGN LANGUAGE AT A NONLINGUISTIC UNIVERSITY

Abstract

The article analyzes the notions “independence” and “autonomy” from the point of view of psychology and pedagogy. The role of students’ independent work in the process of teaching a foreign language is revealed. The authors consider various aspects of the organization of independent work of students, specializing in the scientific and natural direction of training at universities, in the process of teaching a foreign language. Various types of activities that contribute to the formation of students’ motivation and autonomy are discussed.

References

  1. Антонова В. Н. Самоопределение и профориентация учащихся [Электронный ресурс]: словарь-справочник. М.: Академия естествознания, 2014. URL: https://www.monographies.ru/ru/book/section?id=7229 (дата обращения: 01.12.2017).
  2. Долгополова С. В., Назарова Н. Е., Зуева О. Н. Учебно-профессиональная мотивация студентов как фактор готовности к трудовой деятельности // Человек и образование. 2015. № 2 (43). С. 91-94.
  3. Зимняя И. А. Психология обучения иностранным языкам. М.: Просвещение, 1991. 222 с.
  4. Подласый И. П. Педагогика: 100 вопросов - 100 ответов: учеб. пособие. М.: Владос, 2006. 365 с.
  5. Самостоятельность [Электронный ресурс] // Психологос: энциклопедия практической психологии. URL: http://www.psychologos.ru/articles/view/samostoyatelnost (дата обращения: 01.12.2017).
  6. Holec H. Autonomy and Foreign Language Learning. Oxford: Pergamon Press, 1981. 64 p.
  7. Rodrigues C. Learner autonomy and its implication: A perspective of Bangladesh // Prime University Journal. 2014. Vol. 8. № 1. P. 129-140.

Author information

Irina Ivanovna Sknarina

Southern Federal University

Natal'ya Alekseevna Belyaeva

Southern Federal University

About this article

Publication history

  • Published: February 1, 2018.

Keywords

  • автономность
  • самостоятельная работа
  • обучение иностранному языку
  • внутренний потенциал
  • внеаудиторная работа
  • неязыковой вуз
  • autonomy
  • independent work
  • teaching foreign language
  • internal potential
  • extracurricular activities
  • nonlinguistic university

Copyright

© 2018 The Author(s)
© 2018 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)