AUTOMATED ANALYSIS OF A HANDWRITTEN TEXT IN EDUCATIONAL ACTIVITY
Abstract
The article examines the main characteristics and areas of handwritten text application. At the same time, special attention is paid to the educational context, namely the holding of contests aimed at increasing the level of communicative competence and intercultural communication of participants, and connected with writing texts. Various types of handwritten information analysis are presented. A new effective method for recognizing handwritten information based on a contour analysis is proposed.
References
- Гальперин И. Р. Текст как объект лингвистического исследования. Изд-е 4-е, стереотипное. М.: КомКнига, 2006. 144 с.
- Кучуганов А. В., Лапинская Г. В. Распознавание рукописных текстов // Современные информационные технологии и письменное наследие: от древних рукописей к электронным текстам: мат-лы международной научной конференции / отв. ред. В. А. Баранов. Ижевск: ИжГТУ, 2006. С. 98-103.
- Мозговой А. А. Проблемы извлечения рукописных слов из сканированных изображений // Моделирование, оптимизация и информационные технологии. 2013. № 1. С. 4-14.
- Организаторы «Тотального диктанта» оценили количество участников в 2017 году [Электронный ресурс]. URL: http://www.interfax.ru/culture/557458 (дата обращения: 20.10.2017).
- Суслова А. М., Жимбоев М. М. Распознавание рукописного текста // Синергия наук. 2017. № 17. С. 67-71.
- Фирсова С. П., Щеглова Н. Н. Тотальный диктант как средство повышения иноязычной коммуникативной компетенции студентов и школьников // Иностранные языки в школе. 2015. № 6. С. 59-62.
- Чернов Ю. Г. Анализ почерка в работе с кадрами. СПб.: БХВ-Петербург, 2012. 310 с.
- Transcribe. Collaborate. Share… [Электронный ресурс]. URL: https://transkribus.eu/Transkribus/ (дата обращения: 24.10.2017).
Author information
About this article
Publication history
- Published: March 1, 2018.
Keywords
- рукописный текст
- коммуникативная компетенция
- тотальный диктант
- методы распознавания
- контурный анализ
- handwritten text
- communicative competence
- total dictation
- methods of recognition
- contour analysis
Copyright
© 2018 The Author(s)
© 2018 Gramota Publishing, LLC