• Original research article
  • April 1, 2018
  • Open access

PECULIARITIES OF THE USE OF ADVERTISING IN TEACHING THE FRENCH LANGUAGE AT LINGUISTIC UNIVERSITY

Abstract

The article reveals the peculiarities of using advertising as an additional linguodidactical resource for teaching French as a foreign language and substantiates the expediency of using advertising materials in classes of speech practice and linguistic and cultural studies at linguistic university as one of the most effective means of acquiring knowledge and ideas about the national and cultural specificity of France, the formation of intercultural communicative competence of students, the development of creative thinking among them. The examples of the use of advertising materials in classes of the French language are given.

References

  1. Ермишин О. Афоризмы. Золотой фонд мудрости. М.: Просвещение, 2006. 1695 с.
  2. Кузьмина Е. К., Андрианова Н. С. Ценностные и гендерные особенности рекламных текстов современных рекламных кампаний (на материале русского, французского и английского языков) // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2016. № 6 (60): в 3-х ч. Ч. 2. С. 107-110.
  3. EN IMAGES. Le top des incivilités dans le métro [Электронный ресурс] // Le Parisien. 2012. 14 novembre. URL: http://www.leparisien.fr/transports/en-images-le-top-des-incivilites-dans-le-metro-14-11-2012-2320565.php (дата обращения: 29.11.2017).
  4. Gliszczynski F. Air France mise sur les valeurs de la France pour monter en gamme [Электронный ресурс] // La Tribune. 2014. 27 mars. URL: http://www.latribune.fr/entreprises-finance/services/transport-logistique/20140327trib000822220/air-france-mise-sur-les-valeurs-de-la-france-pour-monter-en-gamme.html (дата обращения: 20.11.2017).
  5. Jean Mantelet [Электронный ресурс]. URL: https://www.lesechos.fr/16/08/1999/LesEchos/17963-116-ECH_11--jean-mantelet.htm (дата обращения: 15.12.2017).
  6. La publicité Renault et la société [Электронный ресурс]. URL: http://tpe-lapubliciterenault-1es.overblog.com/iii---les-publicit%C3%A9s-de-l%27entreprise-renault-de-1973-%C3%A0-nos-jours (дата обращения: 20.09.2017).
  7. MAILLE: moutarde: il n’y a que Maille qui m’aille [Электронный ресурс] // INA.fr. URL: http://www.ina.fr/video/ PUB3249890031 (дата обращения: 23.10.2017).
  8. Monsieur Bibendum meilleur logo du monde [Электронный ресурс] // L’Echo. 2000. 31 octobre. URL: http://www.lecho. be/actualite/archive/Monsieur-Bibendum-meilleur-logo-du-monde/8654560 (дата обращения: 05.09.2017).
  9. Peugeot 106: Espace intérieur maximum, encombrement minimum [Электронный ресурс]. URL: http://referentiel. nouvelobs.com/archives_pdf/OBS1435_19920507/OBS1435_19920507_120.pdf (дата обращения: 01.09.2017).
  10. Renault 5, la “Supercar” des années 70 et 80 [Электронный ресурс]. URL: https://group.renault.com/actualites/blog-renault/renault-5-la-supercar-des-annees-70-et-80/ (дата обращения: 20.09.2017).

Author information

Ol'ga Fedorovna Ostroumova

Kazan (Volga Region) Federal University

About this article

Publication history

  • Received: January 13, 2018.
  • Published: April 1, 2018.

Keywords

  • реклама
  • текст
  • межкультурная коммуникативная компетенция
  • обучение французскому языку
  • социокультурные особенности Франции
  • креативность
  • advertising
  • text
  • intercultural communicative competence
  • teaching French
  • socio-cultural features of France
  • creativity

Copyright

© 2018 The Author(s)
© 2018 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)