• Original research article
  • July 1, 2018
  • Open access

DISCOURSE MARKERS OF THE CATEGORY OF CREDIBILITY (BY THE MATERIAL OF THE RUSSIAN TALK SHOW)

Abstract

It is substantiated that television and Internet communication is an integral part of our life and the most important means of influencing the modern society. The purpose of the article is to search and analyze discourse markers of credibility by the material of the Russian talk show about a healthy lifestyle “Zhit' ZdOrovo” (“To Live a Healthy Life”). The consecutive implementation of the current research tasks has allowed the author to form an idea of the nature of the discourse marker, to reveal the most frequent markers of the communicative category of credibility used in the domestic talk show.

References

  1. Авторитетность и коммуникация: коллективная монография / отв. ред. В. Б. Кашкин. Воронеж, 2008. Вып. 4. 216 с.
  2. Адамьянц Г. З. К диалогической телекоммуникации: от воздействия к взаимодействию. М., 1999. 135 с.
  3. Адамьянц Г. З., Шилова В. А. Телевидение - телезритель: возможно ли взаимопонимание? // Мир психологии. 2001. № 3. С. 19-22.
  4. Акинфиев С. Н. Жанровая структура российского развлекательного телевидения // Вестник Московского университета. Серия 10. Журналистика. 2008. № 6. С. 21-25.
  5. Арнольд И. В. Стилистика. Современный английский язык: учебник для вузов. Изд-е 5-е. М., 2002. 384 с.
  6. Болдырева А. А. Авторитетность научного текста // Научная работа в университетских комплексах: сб. науч. тр. междунар. науч.-техн. конф.: в 2-х ч. М., 2005. Ч. 1. С. 270-275.
  7. Болдырева А. А., Кашкин В. Б. Категория авторитетности в научном дискурсе // Язык, коммуникация и социальная среда. Воронеж, 2001. С. 58-70.
  8. Гальперин И. Р. Текст как объект лингвистического исследования. М.: Наука, 1981. 140 с.
  9. Кашкин В. Б. Введение в теорию коммуникации: учеб. пособие. Воронеж, 2000. 175 с.
  10. https://www.1tv.ru/shows/zhit-zdorovo/vypuski (дата обращения: 11.04.2018).
  11. Schiffrin D. Discourse Markers. Cambridge: Cambridge University Press, 1987. 364 р.

Author information

Ekaterina Eduardovna Ulanova

Kuban State University

About this article

Publication history

  • Received: January 19, 2018.
  • Published: July 1, 2018.

Keywords

  • ток-шоу
  • медиадискурс
  • дискурсивный маркер
  • категория авторитетности
  • авторитетность источника
  • авторитетность сообщения
  • talk show
  • media discourse
  • discourse marker
  • category of credibility
  • credibility of source
  • credibility of message

Copyright

© 2018 The Author(s)
© 2018 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)