• Original research article
  • November 1, 2018
  • Open access

STRUCTURAL-PRAGMATIC CHARACTERISTICS OF THE BRITISH UNIVERSITY PRESENTATION AND REPRESENTATION (BY THE MATERIAL OF THE ENGLISH HYPERTEXTS OF UNIVERSITIES)

Abstract

The article deals with the structural-pragmatic characteristics of the presentation and representation of the European University by the example of the English-language sites of Oxford, Manchester and Cambridge universities. The author substantiates the idea that the presentation and representation of the British university on the Internet is conditioned by the combination of the compositional organization of the information units of the university electronic hypertext with verbal and nonverbal text components that enhance the prestige of the educational institution among the population of the whole world. The paper studies the characteristic linguo-pragmatic features of the British university presentation and representation on the Internet, taking into account the convergence of web content with known interactive multimodal platforms.

References

  1. Зюзина И. А. Гипертекстовые характеристики современного учебника английского языка // Вестник Волжского университета им. В. Н. Татищева. 2012. № 3 (10). С. 22-29.
  2. Лутовинова О. В. Гипертекст: понятие, основные характеристики, возможные подходы к лингвистическому анализу // Известия Волгоградского государственного педагогического университета. 2009. № 5 (39). С. 4-7.
  3. Митницкая Е. В. Социокультурные и психологические особенности интернет-общения и их воздействие на развитие языка // Палимпсест: диалог социогуманитарных наук: сборник научных трудов. М.: Прометей, 2012. № 2. С. 127-134.
  4. Проскурин Е. Г. Веб-сайт как полисемиотический гипертекст: к постановке проблемы // Мир науки, культуры, образования. 2010. № 3 (22). С. 64-67.
  5. Сидорова И. Г. Гипертекстовая организация пространства персонального интернет-дискурса // Гипертекст как объект лингвистического исследования: материалы IV международной научно-практической конференции (г. Самара, 25-26 июня 2015 г.). Самара: ПГСГА, 2015. С. 102-109.
  6. Стройков С. А. Анализ элементов параграфемики англоязычного электронного гипертекста // Вестник Челябинского государственного педагогического университета. 2016. № 3. С. 187-192.
  7. Herring S. C. Web content analysis: Expanding the paradigm // The International Handbook of Internet Research / ed. by J. Hunsinger, M. Allen, L. Klastrup. Berlin: Springer Verlag, 2010. P. 233-249.
  8. http://www.ox.ac.uk/ (дата обращения: 15.07.2018).
  9. https://theconversation.com/institutions/university-of-oxford-1260 (дата обращения: 23.08.2018).
  10. https://twitter.com/uniofoxford (дата обращения: 23.08.2018).
  11. https://www.cam.ac.uk/ (дата обращения: 15.07.2018).
  12. https://www.facebook.com/the.university.of.oxford/ (дата обращения: 23.08.2018).
  13. https://www.instagram.com/oxford_uni/ (дата обращения: 23.08.2018).
  14. https://www.manchester.ac.uk/ (дата обращения: 15.07.2018).
  15. https://www.ox.ac.uk/itunes-u?wssl=1 (дата обращения: 23.08.2018).
  16. https://www.youtube.com/user/oxford (дата обращения: 23.08.2018).

Author information

Natal’ya Dmitrievna Mashlykina

Volgograd State Agricultural University

About this article

Publication history

  • Received: August 19, 2018.
  • Published: November 1, 2018.

Keywords

  • гипертекст
  • единица электронного гипертекста
  • языковые средства
  • параграфемные элементы
  • университет
  • интерактивные мультимодальные платформы
  • презентация
  • репрезентация
  • hypertext
  • unit of electronic hypertext
  • linguistic means
  • paragraphemic elements
  • university
  • interactive multimodal platforms
  • presentation
  • representation

Copyright

© 2018 The Author(s)
© 2018 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)