• Original research article
  • November 1, 2018
  • Open access

USAGE OF AUTOMATED LEARNING MANAGEMENT SYSTEMS AT A HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT (BY THE EXAMPLE OF TEACHING ENGLISH)

Abstract

The article examines automated learning management systems, which have become widely used in foreign higher education establishments. The paper emphasizes the necessity to develop a clear classification of such systems. The author concludes on the absence of reliable statistical information about the automated learning management systems used by domestic higher education establishments. The second part of the research is devoted to identifying the didactic potential of learning management systems relying on the experience of using Cambridge Learning Management System when teaching English to the first-year students of the non-linguistic higher education establishment.

References

  1. Артамонова Ю. Д., Демчук А. Л., Камынина Н. Р., Котлобовский И. Б. Российское высшее образование в Болонском процессе // Высшее образование в России. 2015. № 8-9. С. 46-53.
  2. Батаев А. В. Анализ мирового рынка дистанционного образования // Молодой ученый. 2015. № 20 (100). С. 205-208.
  3. Гаевой В. А., Захаров Д. Ю. Подход к построению адаптивной системы управления обучением // Открытое образование. 2014. № 1. С. 65-69.
  4. Первезенцева Э. А. Функциональные и дидактические возможности систем управления обучением // Вестник Омского юридического института. 2011. № 4 (17). С. 82-85.
  5. Попова Ю. Б. Классификация автоматизированных систем управления обучением // Системный анализ и прикладная информатика. 2016. № 3. С. 51-58.
  6. Сардак Л. В., Старкова Л. Н. Построение модульной системы управления обучением в высшей школе средствами облачных сервисов // Педагогическое образование в России. 2014. № 8. С. 120-127.
  7. Тиунова Н. Н. Образовательные платформы как средство интенсификации профессиональной подготовки студентов колледжа // Профессиональное образование в России и за рубежом. 2016. № 2 (22). С. 103-108.
  8. Hill P. Academic LMS Market Share by Enrollments, Part I [Электронный ресурс]. URL: https://mfeldstein.com/academic-lms-market-share-enrollments-part/ (дата обращения: 01.08.2018).
  9. Hill P. Academic LMS Market Share by Enrollments, Part Deux [Электронный ресурс]. URL: https://mfeldstein. com/academic-lms-market-share-enrollments-part-deux/ (дата обращения: 01.08.2018).
  10. https://www.cambridgelms.org (дата обращения: 01.08.2018).

Author information

Lyudmila Vladimirovna Zenina

Plekhanov Russian University of Economics

About this article

Publication history

  • Received: August 16, 2018.
  • Published: November 1, 2018.

Keywords

  • электронное обучение
  • автоматизированная система управления обучением
  • образовательная платформа
  • информационно-образовательная среда
  • методика преподавания иностранных языков
  • Cambridge Learning Management System
  • electronic learning
  • automated learning management system
  • educational platform
  • informational and educational environment
  • methodology of teaching foreign language

Copyright

© 2018 The Author(s)
© 2018 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)