• Original research article
  • October 20, 2019
  • Open access

USING LMS MOODLE TO DEVELOP NON-LINGUISTIC STUDENTS’ FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATIVE SKILLS

Abstract

The article describes the author’s attempt in developing, introducing and using the LMS Moodle tools when teaching foreign language communication at a non-linguistic higher education establishment. Special attention is paid to the author’s techniques of working with the LMS Moodle tools “Page”, “Test”, “Lecture”. By the example of the author’s course “Foreign Language”, the paper describes wide functional possibilities of their practical usage when teaching foreign language communication to full-time and distant students.

References

  1. Гафарова А. С. Опыт применения системы дистанционного обучения Moodle при обучении иностранному языку // Наука, образование, общество: тенденции и перспективы: сб. науч. трудов по материалам Международной научно-практической конференции: в 7-ми ч. М.: АР-Консалт, 2014. Ч. 5. С. 65-69.
  2. История возникновения и основные характеристики системы управления обучением Moodle [Электронный ресурс]. URL: https://poisk-ru.ru/s59941t1.html (дата обращения: 14.05.2018).
  3. Маслыко Е. А., Бабинская П. К., Будько А. Ф., Петрова С. И. Настольная книга преподавателя иностранного языка: справочное пособие. Изд-е 5-е, стереотип. Мн.: Выш. шк., 1999. 522 с.
  4. Худолей Н. В. Иностранный (английский) язык [Электронный ресурс]: электронный учебный курс дисциплины на платформе LMS Moodle. URL: http://e.kgau.ru/ (дата обращения: 01.04.2019).
  5. Худолей Н. В. Использование инструментария LMS Moodle для формирования и развития навыков аудирования при обучении иностранному языку (опыт ФГБОУ ВО «Красноярский ГАУ») // Наука и образование: опыт, проблемы, перспективы развития: материалы Международной научно-практической конференции. Красноярск: Красноярский государственный аграрный университет, 2019. С. 344-349.
  6. Худолей Н. В. Опыт использования деятельностного элемента «Лекция» LMS Moodle при обучении иностранному языку в вузе // Наука и образование: опыт, проблемы, перспективы развития: материалы Международной научно-практической конференции. Красноярск: Красноярский государственный аграрный университет, 2018. С. 271-276.
  7. http://fromtexttospeech.com/ (дата обращения: 25.10.2018).
  8. http://softarchive.ru/item/22969.html (дата обращения: 25.10.2018).
  9. https://guu.ru/wp-content/uploads/ФГОС (дата обращения: 16.09.2018).
  10. https://moodle.org/mod/data/view.php?d=49&advanced=0&paging&page=1 (дата обращения: 14.05.2019).
  11. Kapsargina S. A., Olentsova J. A. Using the elements of gamification on LMS Moodle in the discipline of foreign language in a non-linguistic university // Балтийский гуманитарный журнал. 2019. Т. 8. № 1 (26). С. 237-240.
  12. Kapsargina S. A., Shmeleva Zh. N. The use of modern software on LMS Moodle in teaching listening and speaking in a foreign language at the non-linguistic university // Азимут научных исследований: педагогика и психология. 2019. Т. 8. № 1 (26). С. 147-150.
  13. Khudoley N. V., Olentsova J. A. New use of MOODLE tools for distance English language learning (experience of Krasnoyarsk State Agrarian University) // Scopus 18th International Multidisciplinary Scientific GeoConference SGEM 2018. 2018. Vol. 18. Iss. 5.4. Р. 225-232.

Author information

Natal'ya Viktorovna Khudolei

Krasnoyarsk State Agrarian University

About this article

Publication history

  • Received: August 10, 2019.
  • Published: October 20, 2019.

Keywords

  • информационно-коммуникационные технологии обучения
  • LMS Moodle
  • методы обучения иностранному языку в неязыковом вузе
  • коммуникация на иностранном языке
  • ресурс «страница»
  • элемент «лекция»
  • элемент «тест»
  • information and communication technologies in education
  • methods of foreign language teaching at non-linguistic higher education establishment
  • foreign language communication
  • resource “Page”
  • element “Lecture”
  • element “Test”

Copyright

© 2019 The Author(s)
© 2019 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)