• Original research article
  • May 31, 2021
  • Open access

Representation of Information on Communicants’ Social Status in Educational Service Promo-Texts

Abstract

The paper aims to reveal specificity of the Russian-language corporate presentation discourse. The article considers the following issues: the presentation discourse genre structure, techniques to promote educational services. Scientific originality of the study involves a comprehensive analysis of structural peculiarities of a new corporate discourse genre - webinar invitations. Special attention is paid to the means representing information on communicants’ social status. The research findings are as follows: the author shows that specificity of communicants’ social representation is determined by the presentation discourse parameters.

References

  1. Академия развития интеллекта АМАКидс [Электронный ресурс]. URL: http://98807.allcorp.ru/ (дата обращения: 18.03.2021).
  2. Алексей Соболев (рассылка на электронную почту), <info@sobolevpro.ru>, 03.07.2019, 15:56 // Личный архив автора статьи.
  3. Бьюти-портал Бьюти Артс [Электронный ресурс]. URL: http://110813.allcorp.ru/ (дата обращения: 18.03.2021).
  4. Галимова Х. Н., Паньков А. В. Речь и социальный статус человека // Балтийский гуманитарный журнал. 2019. № 8. С. 324-326.
  5. ИП Частный детский сад «Детский СССР» [Электронный ресурс]. URL: http://99457.allcorp.ru/ (дата обращения: 18.03.2021).
  6. Кулинарная студия «Игра столов» [Электронный ресурс]. URL: http://110933.allcorp.ru/ (дата обращения: 18.03.2021).
  7. Матвеева Е. О. Имидж социальных ролей в современном рекламном тексте: психолингвистический аспект // Человек в информационном пространстве: сборник научных статей (г. Ярославль, 15-17 ноября 2018 г.) / под общ. ред. Т. П. Курановой. Ярославль: РИО ЯГПУ, 2019. С. 119-122.
  8. Олянич А. В. Презентационный дискурс // Дискурс-Пи. 2015. № 3-4 (20-21). С. 148-150.
  9. Ромашова И. П. К определению термина «Корпоративный дискурс» в современной лингвистике [Электронный ресурс]. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/k-opredeleniyu-termina-korporativnyy-diskurs-v-sovremennoy-lingvistike (дата обращения: 18.03.2021).
  10. Санкт-Петербургская школа телевидения в Барнауле [Электронный ресурс]. URL: http://127001.allcorp.ru/ (дата обращения: 18.03.2021).
  11. Топка Л. В. Языковая маркированность социального статуса говорящего субъекта в языках разных типов // Социосфера. 2015. № 2. С. 78-83.
  12. Ухова Л. В. «Продвигающий текст»: понятие, особенности, функции // Верхневолжский филологический вестник. 2018. № 3. С. 71-82.
  13. Ходак Елена (рассылка на электронную почту), <info@ra-kurs.spb.ru>, 01.08.2019, 15:20 // Личный архив автора статьи.
  14. eLearning center (рассылка на электронную почту), <info@e-learningcenter.ru>, 06.08.2019, 09:29 // Личный архив автора статьи.

Author information

Olga Igorevna Streltsova

Russian State University for the Humanities, Moscow

About this article

Publication history

  • Received: March 18, 2021.
  • Published: May 31, 2021.

Keywords

  • русский язык
  • объявления об образовательных услугах
  • социальный статус коммуниканта
  • презентационный дискурс
  • вебинары
  • Russian language
  • educational service advertising
  • communicant’s social status
  • presentation discourse
  • webinars

Copyright

© 2021 The Author(s)
© 2021 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)