• Original research article
  • October 11, 2023
  • Open access

Structure of English polycomponent attributive phrases as a means of organizing the online advertising of women’s clothing

Abstract

The aim of the study is to identify the structural organization of English polycomponent attributive phrases when describing women’s clothing items in English-language consumer online advertising. The study is based on the material selected from British and American websites advertising the sale of women’s clothing. The scientific novelty lies in identifying the features of the structural organization of English polycomponent attributive phrases describing clothing in advertising texts on the websites of leading brands. The paper provides a general characteristic of polycomponent attributive phrases describing the features of items of women’s clothing in the creolized English-language texts of online advertising. The researchers then carry out a quantitative and qualitative analysis of the location of these features in the verbal components of advertising texts. The results of the study showed that the arrangement of words indicating the features of an object in these phrases is accompanied by a “violation” of the sequence proposed by the rules of English grammar. Such “violations” are created to bring to the fore the words that most clearly characterize certain features of the advertised clothing.

References

  1. Анисимова Е. Е. Лингвистика текста и межкультурная коммуникация (на материале креолизованных текстов): учеб. пособие для студ. фак. иностр. яз. вузов. М.: Академия, 2003.
  2. Афанасьева О. В. Атрибутивные цепочки прилагательных в номинативных комплексах и закономерности их организации // Язык: теория, история, типология: сборник / отв. ред. Н. С. Бабенко. М., 2000.
  3. Бегаева О. Е. Об атрибутивном и предикативном употреблении имен прилагательных в современном английском языке // Известия Российского государственного педагогического университета им. А. И. Герцена. 2007. № 18 (44).
  4. Иванова И. П., Бурлакова В. В., Почепцов Г. Г. Теоретическая грамматика современного английского языка. М.: Высшая школа, 1981.
  5. Креолизованный текст: смысловое восприятие: коллективная монография / отв. ред. И. В. Вашунина; ред. колл.: Е. Ф. Тарасов, А. А. Нистратов, М. О. Матвеев. М.: Институт языкознания РАН, 2020.
  6. Севостьянова Е. Е., Будник Е. А. Атрибутивные словосочетания в русском и английском языках // Молодежный научный форум: гуманитарные науки: эл. сб. ст. по мат. XXV студ. междунар. заоч. науч.-практ. конф. М., 2015. № 6 (24).
  7. Скворцова Е. Е. Способы пополнения лексико-семантического поля «Мода» во французском и английском языках как отражение развития вербального вестиментарного кода (на материале лексики интернет-магазинов одежды): автореф. дисс. … к. филол. н. М., 2016.
  8. Ткаченко А. В. Атрибутивные словосочетания в контексте форматирования знания (на материале английского языка) // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2020. Т. 13. Вып. 3.
  9. Ханаху Д. Р. Атрибутивные словосочетания в русском и английском языках: дисс. … к. филол. н. М., 2007.
  10. Beaumont D., Granger C. The Heinemann English Grammar. An Intermediate Reference and Practice Book. Oxford: Heinemann, 1992.
  11. Quirk R. A Comprehensive Grammar of the English Language. N. Y., 1998.

Author information

Natalia Sergeyevna Zinchenko

Shevchenko State University of Pridnestrovie, Moldova, Transnistria, Tiraspol

Lyudmila Vladimirovna Laenko

Dr

Voronezh State University

About this article

Publication history

  • Received: August 21, 2023.
  • Published: October 11, 2023.

Keywords

  • структурная организация рекламного текста женской одежды
  • последовательность слов со значением признака предмета в интернет-рекламе одежды
  • креолизованный текст
  • структурный анализ английских поликомпонентных атрибутивных словосочетаний
  • structural organization of the advertising text of women’s clothing
  • sequence of words with the meaning of the item’s attribute in the online advertising of clothing
  • creolized text
  • structural analysis of English polycomponent attributive phrases

Copyright

© 2023 The Author(s)
© 2023 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)