• Original research article
  • June 9, 2008
  • Open access

FORMING THE COMMUNICATIVE COMPETENCE OF THE STUDENTS OF HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS

Abstract

The modern Russian society is characterized by the openness to the external world, the expansion of the frameworks of communication with the representatives of the world states both in the professional field and with the purpose of the realization of spiritual needs. In this connection one of the popular tendencies of educational paradigm is the predominant position of communicative educational disciplines, including foreign languages.

References

  1. Графова Л. Л. Композитный подход в обучении иностранным языкам. - М., 2001. - 295 с.
  2. Максимова Е. В. Формирование коммуникативных компетенций студентов вуза: Автореф. дис. … канд. пед. наук. - М., 2007.
  3. Мыльцева Н. А. Развитие критического мышления как основа создания дидактической системы обучения иностранному языку в специализированных вузах // Текст: восприятие, интерпретация: Докл. I Междунар. научной конф. Российского нового университета. - М.: Изд-во РосНОУ, 2002. - С. 240-251.
  4. Пендюхова Г. К. Методологические основы формирования иноязычной профессионально-коммуникативной компетенции в неязыковом вузе: Автореф. дис. … канд. пед. наук. - М., 2006.

Author information

A. P. Yatsenko

Academy of Federal Security Service of the Russian Federation

About this article

Publication history

  • Published: June 9, 2008.

Keywords

  • рамки общения
  • образовательная парадигма
  • коммуникативные образовательные дисциплины
  • иностранные языки
  • frameworks of communication
  • educational paradigm
  • communicative educational disciplines
  • foreign languages

Copyright

© 2008 The Author(s)
© 2008 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)