THE FORMATION OF MICROCLIMATE IN A GROUP OF STUDENTS STUDYING A FOREIGN LANGUAGE: OVERCOMING THE LIMITING BELIEFS
Abstract
In the article the role of a teacher while creating a favorable psychological microclimate at the lessons of foreign language is considered. The examples of icebreaking activities are given. The recommendations for work with limiting beliefs are presented.
References
- Методика обучения иностранным языкам в начальной и основной общеобразовательной школе: учеб. пос. для студентов педагог. колледжей / под ред. В. М. Филатова. Ростов н/Д: Феникс, 2004.
- Плигин А., Максименко И. Now let's play English: личностно-ориентированное обучение английскому языку. СПб.: Прайм-ЕВРОЗНАК, 2005.
- Столяренко Л. Д. Основы психологии: практикум. Ростов-на-Дону, 2002.
- Angi Malderes, Caroline Bodoczky. Mentor courses: a resource book for trainer-trainers. Cambridge University Press, 2004. 220 p.
- Geoff Petty. Teaching today. Cheltenham: Nelson Thornes Ltd., 2004. 3rd ed.
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 25, 2009.
Keywords
- педагогическое общение
- психологический микроклимат
- раппорт
- ограничивающие убеждения
- pedagogical communication
- psychological microclimate
- repeat
- limiting beliefs
Copyright
© 2009 The Author(s)
© 2009 Gramota Publishing, LLC