• Original research article
  • May 10, 2010
  • Open access

TEACHING ENGLISH LANGUAGE TO THE STUDENTS OF NON-LANGUAGE SPECIALTIES ON THE BASIS OF MODULAR TECHNOLOGY

Abstract

In the article the peculiarities of teaching English language to the junior students of non-language specialties of a technical higher educational establishment on the basis of modular technology use are considered, the basic ideas of modular teaching theory and the results of the experimental approbation of the programme of modular teaching English language in the educational process of a technical higher educational establishment are presented.

References

  1. Борисова Н. В. От традиционного через модульное к дистанционному образованию: учебное пособие. М.: Домодедово: ВИПК МВД России, 1999. 174 с.
  2. Герасимов В. М. Модульное обучение общетехническим дисциплинам в вузе: методическое пособие. Чита: ЧитПИ, 1994. 71 с.
  3. Ласточкин А. Н. Интегративно-модульное обучение химии на подготовительном отделении педагогического вуза: методическое пособие. СПб.: Образование, 1998. 45 с.
  4. Юцявичене П. А. Теория и практика модульного обучения. Каунас: Швиеса, 1989. 227 c.

Author information

Yuliya Yuryevna Kovaleva

Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: May 10, 2010.

Keywords

  • модульная технология
  • модуль
  • принципы модульного обучения
  • коммуникативно-культурная компетенция
  • коммуникативно-ориентированный контроль
  • modular technology
  • module
  • modular teaching principles
  • communicative-cultural competence
  • communicative-oriented control

Copyright

© 2010 The Author(s)
© 2010 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)